Nacompetitie: Arum – Eastermar

We hebben er lang naar uitgekeken maar zaterdag 8 juni is het dan zover;
“Het toetje van het seizoen voor de trots van de v.v. Arum”. Nadat Arum de tweede periodetitel pakte en het uitzicht op de titel verdween konden onze jongens zich opmaken voor de nacompetitie. Arum werd tweede in de eindstand (daardoor eerste ronde vrijgeloot) en mag nu deze zaterdag in zogenaamde halve finale aantreden tegen Eastermar.
Zij plaatsten zich afgelopen zaterdag voor deze halve finale door, als periodekampioen van de 5e klasse C, de nummer 11 van de 4e klasse B Marrum te verslaan na een spannende strafschoppen serie.
Eastermar is voor Arum een onbekende tegenstander. Dat wil zeggen ze troffen elkaar nog nooit in competitieverband. In januari 2017 speelden ze een oefenwedstrijd tegen elkaar. Omdat daar toen oud v.v. Arum-speler en trainer Eric Boersma de scepter zwaaide.
Plaatst Arum zich voor de finale van volgende week? komende zaterdag om ongeveer half 5 weten we meer. Hoewel; bij een gelijke stand in de reguliere wedstrijd wordt er verlengd. Is de stand dan nog gelijk volgen penalty’s volgens het ABBA-systeem.
De winnaar van zaterdag 8 juni speelt vervolgens de finale op neutraal terrein op zaterdag 15 juni a.s. tegen de winnaar van Oostergo(Ee)-Beetgum. De winnaar van deze finale promoveert naar de 4e klasse.
Aanvang: Arum – Eastermar is om 14.45 uur.

4 juni 2019