Arum verliest bekerduel en Jacob.

Afgelopen zaterdag 31 augustus speelde Arum 1 haar eerste bekerduel uit in Koudum tegen de plaatselijk derde klasser Oeverzwaluwen. Op het zonovergoten en prachtige sportcomplex de Sandobbe werd het na 90 minuten 5-1 voor de thuisclub. Een overigens terechte overwinning voor de twee klassen hoger spelende Koudumers.
Hoewel het bij Arum tot en met de 1-1 “goed stond” volgens trainer Edwin Wittink. Oeverzwaluwen kwam na 20 minuten op 1-0 maar aanvoeder Tim Jaarsma maakte 10 minuten later alweer gelijk. De thuisclub maakte het spel en Arum probeerde via snelle uitvallen gevaarlijk te worden. En dat lukte prima totdat “de leider” in het veld Jacob van Althuis, na een aantal seizoenen weer terug op het oude nest, met een zware knieblessure uitviel.(zie foto)
En zoals het nu laat aanzien is het nog maar de vraag of Jacob dit seizoen wel weer in actie komt. Sneu, triest…….
Het uiteindelijke 5-1 verlies deed dan ook niet meer echt terzake.
Volgens een vaste supporter was daarna de organisatie weg bij Arum ging het veel te aanvallend spelen. Daardoor had Oeverzwaluwen constant een overtal op het middenveld.
Maar volgende week is er weer een nieuwe kans. Dat is dan zaterdag a.s. thuis tegen Q.V.C. (uit Stavoren)
En we wensen Jacob van Althuis veel sterkte de komende tijd met zijn hopelijk spoedig herstel.

2 september 2019