Arum-Starum 0-1

Arum 1 speelde afgelopen zaterdag haar tweede wedstrijd in het kader van de KNVB-beker. Onze jongens wilde een goede wedstrijd neerzetten tegen Q.V.C. uit Starum. En dat lukte! Arum schotelde het thuispubliek een, qua voetbal, prima wedstrijd voor. Arum liet zien dat ze met dit team goed kunnen “mee-voetballen” tegen hoger spelende teams. Het begin was niet helemaal goed, want na drie minuten lag de bal al in het net. Daarna was Arum opties de betere ploeg en creëerde ook kansen. Het bleef echter 0-1. Een kwartier voor de rust moest Redmer Brouwer aan de noodrem trekken en dat leverde hem een rode kaart op. Dus moest Arum een uur lang met tien man spelen. Een zware opgave zou men zeggen. Maar niets was minder waar. Arum ging gewoon op zoek naar de gelijkmaker en creëerde daarin ook weer de nodige kansen. Aan de andere kant wilde Q.V.C. via snelle uitvallen (hun recept) de wedstrijd beslissen. Uiteindelijk vloeiden de krachten bij Arum weg. Er werd niet meer gescoord en op het scorebord stond na 90 minuten 0-1.
Voor Q.V.C. “het” resultaat, Arum had meer verdient.
Trainer Edwin verwoordde het na de wedstrijd als volgt: “Verloren maar met een goed gevoel”.
Volgende week speelt Arum 1 haar derde en laatste bekerwedstrijd tegen en in Bakhuizen.

9 september 2019