Prima start Vrouwen.

Er werd afgelopen zaterdag weer een bekerronde afgewerkt voor de meeste teams. Echter de 35+ en het Vrouwenteam speelden afgelopen vrijdag al hun eerste competitieronde in toernooivorm. De 35+ van de v.v. Arum had veel afzeggers en kon er in en tegen Tzum nog een gelijkspel uitslepen. Harlingen en Mulier waren veel te sterk. (overigens vrijdag 20 september spelen ze in Arum)
Het Vrouwenteam met trainer/coach Joris van Althuis begon wel heel goed aan de competitie. In Oosterlittens werd gewonnen van de plaatselijke “froulje” met 2-0. Harlingen werd met 1-0 verslagen en tegen Bolsward werd het 1-1. Een prima start. (overigens vrijdag 4 oktober spelen ze in Arum)

“Voor het eerst op het grote veld”
Voor de spelers van de JO13 was het spannend afgelopen zaterdag. Het was namelijk hun eerste wedstrijd op het grote veld. Het werd een groot succes, St. Jacob werd met 10-2 verslagen. De JO12-2 won ook prima met dezelfde cijfers van Workum. “Er komt steeds meer voetbal in” meldde de na een seizoen terug gekeerde coach Eize Douna. Het zeer talentvolle J012-1 (Achlumer team) won met 4-2 in Sneek tegen LSC. Een “mooi potje” was het volgens coach Gosse Douna (neef van Eize).
De JO17 voetbalt goed maar de “eindpass” is nog niet nauwkeurig volgens coach Lieuwe. Tegen Workum werd met 6-2 verloren. Bij de JO19 schort het nog aan de afwerking. Het werd 1-1 tegen WPB uit Sneek. Terwijl er voldoende kansen werden gecreëerd om de wedstrijd te winnen.
Ut twadde won knap met 2-1 bij St. Jacob 1 (zaterdagclub geworden). En had de overwinning volgens Gosse te danken aan het goede keeperswerk van good old Robert Rinia.
De J09-2 speelde afgelopen week tweemaal; maandag werd er verloren met 3-1 bij Zeerobben. Afgelopen zaterdag werd er met 2-1 gewonnen van Oeverzwaluwen.
En tot slot speelde de JO10-2 ook een mooie pot. Het kwam thuis tegen Zeerobben met 2-0 voor te staan, Maar ook met 3-4 achter. Uiteindelijk werd het nog 4-4.
De overige teams kwamen niet in actie (of uitslag niet bekend).
Welke teams zich plaatsen voor de volgende bekerronde daar is, ook door alle doordeweekse, volgende week meer over bekend.

10 september 2019