Een zware dobber voor Arum 1

Volgens voetbalkenners is de competitie waarin Arum dit seizoen acteert sterker dan vorig seizoen. De 5e klasse B is namelijk aangevuld met het zeer sterk geachte LAC Frisia, Lions’66 (beide Leeuwarden) en 4e klasse degradant Marrum. (dus dit seizoen weer een competitie met 14 teams) En verder worden teams zoals o.a. Mulier, Holwerd, Ouwe Syl en met name Tzummarum sterker geacht dan vorig seizoen. En laat nu net de laatstgenoemde de eerste tegenstander zijn in de competitie. Op basis van de bekerwedstrijden zit Tzummarum in een flow. Zij versloegen derde klasser Minnertsga met maar liefst 5-0 en vierde klasser A.V.C. met 4-2. Tzummarum was vorig seizoen de laatste tegenstander voor Arum in de competitie. Toen kreeg Arum thuis tegen “het Ajax van Barradeel” verschrikkelijk “aan de broek” met een 5-0 verlies. Kortom het zal zaterdag in Tzummarum een zware dobber worden voor onze jongens van het eerste.
Maar wel een mooie test om te kijken waar we met Arum 1 staan. De doelstelling voor Arum 1 blijft overigens net als afgelopen seizoen: “Meedoen om de prijzen”.
Aanvang wedstrijd Tzummarum 1- Arum 1 is 14.30 uur.
Heerlijk; de competitie gaat weer los, we hebben er zin in!

19 september 2019