Arum tegen Holwerd

Vorige week won Arum knap in de competitie ouverture in Tzummarum met 4-2. Een prima start van het seizoen dus. En die goede start wil Arum graag voortzetten tegen de tegenstander van zaterdag; Holwerd. Een oude bekende voor Arum. Zoals er zoveel oude bekende teams ook dit seizoen weer in de 5e klasse B spelen. Want van de 12 teams van vorig seizoen is alleen Ternaard gepromoveerd. De overgebleven 11 teams zijn dit seizoen aangevuld met LAC Frisia en Lions’66 uit Leeuwarden en vierde klasse degradant Marrum. dus speelt Arum dit jaar in een grote competitie van maar liefst 14 teams. Vier wedstrijden meer dan vorig seizoen. En dat heeft dan ook gevolgen voor de periodes. De eerste periode bestaat namelijk uit 8 wedstrijden. In de 2e en 3e periode wordt de stand na 9 wedstrijden opgemaakt. Maar dat is voor latere zorg. Nu eerst zaterdag a.s. Holwerd. Zij speelden vorige week gelijk tegen Wardy maar gezien de bekerwedstrijden moet Holwerd zeker sterker geacht worden dan vorig seizoen. Arum is dus gewaarschuwd.
Als voorwedstrijd speelt It Twadde tegen Bolsward drie, aanvang 12.30 uur.

26 september 2019