Eerste competitieronde

Dames op dreef!
Voor de 35+ en het Vrouwenteam was het overigens afgelopen al de tweede competitie ronde. Volgens trainer/coach Joris van Althuis zijn de Dames zeker enthousiast over de opzet van deze competitiereeks. En nota bene na afgelopen vrijdag koploper. Van Bolsward, Harlingen en Oosterlittens werd allemaal gewonnen. Doelpuntenmakers: Anne 5x, Ilona 1x, Marith 1x en jawel Rianke heeft haar eerste doelpunt gemaakt (op de melodie van: Rianke vd Zee, vd Zee, Rianke vd Zee). Ze kijken uit naar 4 oktober, dan thuis en hopen wederom er weer leuke voetbalavond van maken.

35+ in Arum
Het werd een gezellige avond in Arum afgelopen vrijdag. Onze veteranen speelde heel knap met 1-1 gelijk tegen Harlingen. Uitblinker was keeper Francis v/d Heuvel. Tzum werd vervolgens verslagen met 2-0 en tegen Mulier werd nipt verloren met 1-0.

It Twadde
ST Arum/Stormvogels’64 2 begon deze competitie met een hele goede uitoverwinning tegen Oeverzwaluwen in Koudum. Het werd 4-0, Willem Miedema was met drie doelpunten de gevierde man.

JO07-1
Hebben heel goed en leuk gevoetbald. Alle 3 wedstrijden wel verloren maar wel even 4 goals gescoord💪🏼 je ziet echt al heel veel vooruitgang. Leuk om te zien👍 aldus mede-coach Elmer Nadema.

JO09-1(Achlum)
Een hele mooie partij gespeeld tegen Dronrijp en maar net verloren. Dronrijp 4 en Achlum 3, zo meldde coach Joris de Jong

JO09-2 (Arum)
Ging thuis onderuit tegen Zeerobben met 8-2 zo noteerde spelbegeleider en coach Hendrik Dunnewind

JO10-2 (Arum)
Won maar liefst met 10-1 van Oosterlittens uit. Daley 5x. Jurre 2x. Jetse 2x. Niek 1x. “Prima pot, waar we eigenlijk nog wel 10 goals hadden moeten maken. Maar desalniettemin een prima wedstrijd van een steeds beter worden-de JO10”. aldus coach Thon van Loon.

JO11-1 (Achlum)
Door verandering van o.a. teamsamenstelling is dit team voor aanvang van de competitie veranderd van de JO10-1 naar de JO11-1. Afgelopen vrijdag kwam het team van coach Douwe de Boer al tegen Blauw Wit in Leeuwarden in actie. Ook in de JO11 doen ze het prima er werd met 8-0 gewonnen.

JO12-1 (Achlum)
Dit Achlumer team, dat maar liefst in de eerste klasse speelt, kwam in actie aan de Achlumerdijk te Harlingen waar het leek te winnen van Zeerobben JO12-1. Maar een 2-0 voorsprong werd in de laatste minuten verspeeld. Einduitslag 2-2.

JO12-2 (Arum)
In een spectaculaire wedstrijd tegen WTTC (Terwispel/Lippenhuizen) werd nipt verloren, “Al hadden we hem ook kunnen winnen”. zei coach Lolke Bosch. Het werd een zogenaamde korfbal uitslag n.l.: 6-7.

JO13-1
Behaalde een zeer knappe winst tegen ST SDS/Nijland JO12-2. Voor aanvang van de competitie werd dit team maar liefst twee klassen hoger ingedeeld. Het werd 3-2 met o.a. een prachtig doelpunt van Niek Bijma, die, na een uitstapje naar Harlingen, weer terug is op het oude nest. En dat niet alleen we kregen zijn vader er ook weer bij….Elmer is inmiddels mede trainer/coach van dit team. En daar zijn we natuurlijk heel content mee.

JO15-1
Door late “afzeggingen” van spelers. Moest dit team negen uur ’s morgens met 10 man in de wei. Ondanks een man minder deed het nog niet zo slecht. Dit team speelt namelijk ook 2e klasse. (ze doen mee qua indeling aan een pilot van de KNVB) het 2-5 verlies was geflatteerd. Er waren genoeg kansen voor een beter resultaat.

JO17-1
In en tegen Balk begonnen de JO17 te slap aan de wedstrijd. In een mum van tijd stonden ze met 3-0 achter. De ruststand was 4-0. In de tweede helft kwam het herstel. “En wonnen we met 2-1”, zei coach L.T. (wegens privacy mogen we op verzoek van de secretaresse van de v.v. Arum, zij is de vrouw van Lieuwe Tolsma, zijn volledige naam niet plaatsen) Eindstand dus 5-2.

JO19-1
Met de bekerwedstrijden erbij is dit team nog steeds ongeslagen. Ook na een ruststand van 2-1 achter bleven deze jongens kalm en werd vlak voor tijd met 3-2 gewonnen tegen O.N.S. uit Sneek. Jort de Jong maakte twee goals. Het andere doelpunt werd gemaakt door Mees Huisman. Het was zijn allereerste goal voor de v.v. Arum. Zijn vader noemt hem inmiddels al “Messi Mees”.

25 september 2019