De coaches aan het woord!

Er is dit seizoen gevraagd aan de coaches/leiders van de (jeugd)teams om van elke competitiewedstrijd even een kort verslagje te doen voor de site/Facebook. Daar is massaal gehoor aangegeven en dat is prachtig!
De vrijdags voorafgaande aan deze tweede competitie ronde waren er twee evenementen in Arum. In de kantine was de jaarlijkse Spelregelbewijs avond o.l.v. Menno de Vries (van It Twadde). Met als resultaat dat alle jeugdspelers geboren in 2002 het bewijs hebben gehaald. klasse!
Het andere evenement op vrijdagavond in Arum was de jaarlijkse playbackshow. Had die invloed op de prestaties?

It Twadde
Kent een geweldige start van de competitie. Nu werd Bolsward 3 met 4-1 opzij gezet. Met o.a. twee prachtige goals van Tjerk Overal en een solo van Menno de Vries en een paar sublieme reddingen van keeper Robert Rinia was de overwinning meer dan verdiend. Leider Gosse glunderde de gehele zaterdagmiddag van oor tot oor.

JO07-1
Zaterdag ochtend mochten de jongens van Jo-7 weer los op naar Witmarsum.
1e wedstrijd was gelijk erg spannend een derby tegen Mulier, trainers van beide ploegen gespannen. De eindstand na 12 minuten intensief team-voetbal een gelijkspel; 1-1.
2e wedstrijd lekker gevoetbald helaas verloren. Korte toespraak van de jarige trainer Elmer (33).😜. En chips in het vooruitzicht hebben de jongens de 3e wedstrijd tegen Bolsward gewonnen met 3-1. Super goed gedaan, zo meldde coach Riemer.

JO09-1(Achlum)
Vandaag voetballes gehad van Minnertsga. 0-10 verloren, tot aan de laatste minuut hebben de jongens geprobeerd er iets uit te halen maar dit was een maatje te groot. Groetjes Joris

JO09-2 (Arum)
Verslag Scharnegoutum-Arum JO9-2. Wat een leuke pot vandaag. We hebben als ouders geen excuus meer dat ze vroeg op bed moeten, omdat ze moeten voetballen😉. Zelfs na de playbackshow speelde de mannen een top wedstrijd. Met echt teamwork resulteerde dit in mooie overwinning van 5-6.  (Anno van der Veen)

JO10-2 (Arum)
De JO10 speelde vandaag thuis tegen Terschelling (AVV). Een matige wedstrijd van Arum kant. Het was een beetje slap vandaag (oorzaak de Playback show). Teveel kansen nodig, en te makkelijk goals tegen. 10 minuten voor tijd nog 4-2 voor, maar binnen 5 minuten scoorde Terschelling 4 keer, en wisten zo sinds lange tijd weer eens te winnen. De Arumer goals werden gemaakt door Daley 2x. Jetse 1 en Jurre 1. Vlg week vrijdag maar wat eerder op bed!!!!! (afz. Thon)

JO11-1 (Achlum)
Het werd tegen Oosterlittens een zwaar bevochten overwinning voor JO11-1, na een goed spelende eerste helft met ruststand 3-1. Werd de uitslag nog 5-2 voor de moegestreden Thunderbirds. Aldus leider Douwe de Boer.

JO12-1 (Achlum)
Vandaag (28-09) stond Irnsum JO12-1 op het programma ! De wedstrijd begon van onze kant een beetje moeizaam , er werd wel goed gestreden om de bal maar hij viel niet echt op zn plek . Maar de aanhouder wint , en met een mooi combi en voorzet werd de eerste goal mooi tegen de touwen getikt 💪🏻 1-0 in de pocket . “Rust” na weer een aanmoedigend gesprek in de box , begonnen we de eerste 10 min zeer zwak , en daardoor kwam Irnsum langs zij met de 1-1 . Jammer , maar nu doorzetten . Iedereen er vol tegenaan en daar was de 2-1 al 💪🏻 . Beide teams bleven goed voetballen , Irnsum een op de paal een op de lat , een gelukje voor ons . Toen wij weer en daar vielen ze wel , de 3-1/4-1 en ook nog de 5-1 . Ik zeg prima zaterdagochtend  (afz.Gosse)

JO12-2 (Arum)
Na een kort nachtje vanwege de playback show, kwamen we de eerste min. op een voorsprong van 1-2 te staan. Al snel  werd het 2-2 en zo maar 3-3, dus spannende wedstrijd. Voor dat er gefloten werd voor de rust prikten we er nog even 2 in!!  En na de rust begonnen we lekker over te spelen en een beetje tik werk, wonnen we de wedstrijd dik! Met een stand van 4 – 10 💪klasse werk jongens. Volgens de coach Lolke Bosch.

JO13-1
Was vrij!

JO15-1
Vorige week tegen SWZ, hebben we al een puike pot gespeeld. Vandaag hebben we deze lijn doorgezet. Het werd nog even spannend bij de 2-3, maar via een scherpe counter vlak voor tijd gooide we de wedstrijd in het slot. Prima overwinning. 2-4. Aldus trainer/coach Francis

JO17-1
Speelden een prima wedstrijd tegen ST SDS/Nijland JO17-2. Op de 6-1 overwinning was dan ook niets aan te merken. “Misschien hadden we nog een paar meer moeten scoren”. concluded the coach L.T.

JO19-1
In een bij vlagen veel te harde wedstrijd, waren twee bundertjes bij de JO19 de oorzaak van het 4-2 verlies tegen WBP uit en in Sneek. Dirk Henk en Hidde scoorden nog wel fraai tegen. Verder was het een wedstrijd, zeker als het gaat om “plezier” in het spelletje, om snel te vergeten.

30 september 2019