Rondje langs de velden…..

De meeste teams kwamen afgelopen weekend in actie. Behalve dan de JO17 en It Twadde. Zij zagen hun wedstrijd worden afgelast. Het “nieuwe” veld was wegens het vele water in Arum onbespeelbaar. En dat wordt langzamerhand een structureel probleem.
En ook de wedstrijd Beetgum 1 – Arum 1 werd nog op het laatste moment afgelast.
De JO13 waren vrij en de weer leuke verslagjes van de leiders van de overige teams vindt u hieronder:

JO09-1(Achlum)
Zaterdag 2 november hadden we Sc Berlikum in Achlum op visite. Vol goede moed begonnen de wedstrijd en wederom was het onze Willemjente de Boer die het eerste doelpunt van de wedstrijd maakt. Hierna was het de beurt aan Berlikum en die bleven maar kansen creëren. Onze jongens bleven er tot het laatst proberen en de blubber vloog ze om de oren, bijna was het Thyme Dunnewind gelukt om te scoren, helaas was Berlikum goed bij de les en wisten dit te voorkomen. Het resultaat na 40 minuten spelen was  Achlum 1 -Berlikum 11 doelpunten en een hoop vuile was. Tot volgende week groetjes Joris de Jong

JO09-2 (Arum)
De start tegen Blauw-Wit was afgelopen zaterdag niet best. Binnen 5 minuten op 2-0 achterstand. De scherpte was er nog niet echt, dus bij de eerste time-out maar even gevraagd of iedereen wel op tijd naar bed was gegaan. “We sparen ons voor de tweede helft” was het antwoord. Nou daar was niets aan gelogen. Met de rust was het 2-1 en de tweede helft was een spannende pot met veel inzet in elke linie. Goed keeperswerk van Jelle, Roan die samen met Jurjen achter de deur goed dicht hield en Siard en Redmar die zowel voor als achter de longen uit hun lijf liepen.  De 2-1 achterstand werd omgebogen naar een 4-3 voorsprong, met goals van het spitsenduo Hylke en Rutger. De eindstand werd uiteindelijk (terecht) 4-4. Goed gevoetbald mannen! (leider Anno v/d Veen)

JO10-2 (Arum)
Zonder Sem van Eijk, maar met de talentvolle Jordy Visser, kwamen de beide ploegen elkaar voor de derde keer tegen dit seizoen. De onderlinge stand was 1-1, dus dit was een mooie test.
Nou, wel gauw werd duidelijk dat de Arumer boys meer progressie hadden geboekt, dan onze tegenstander. Binnen no time nam Arum een voorsprong en walste min of meer over Oosterlittens heen. Met als gevolg een 5-1 ruststand. De tweede helft was, mede door het slechte weer, beduidend minder, maar de voorsprong kwam nooit meer in gevaar.
Kortom, wederom een prima wedstrijd met een prima resultaat. We hebben genoten van “kleine” Jordy. De doelpunten kwamen deze keer op naam van:
Daley 3x., Jetse 2x en Niek 1x.

JO11-1 (Achlum)
Een eenvoudige overwinning van de thunderbirds met een 5-0 ruststand en een 10-0 eindstand. Een goed overspelend Stormvogels had deze keer op het zware veld geen kind aan Scharnegoutum. Na 3 weken rust was het weer lekker voetballen zo. Coach Douwe de Boer.
Van dit team moest altijd nog een foto gemaakt worden. En dat gebeurde afgelopen zaterdag, hieronder de zogenaamde juichfoto. De andere teamfoto vindt u bij het kopje TEAMS

De “juichfoto” van de JO11

JO12-1 (Achlum)
Afgelopen zaterdag kregen we Zeerobben JO12-1 op bezoek, de wedstrijd begon stormachtig letterlijk en figuurlijk ! Zeerobben begon volgas en daardoor kwamen binnen 2 min al op een 0-2 achterstand …. oei . Toen werden de boys wakker . Na wat heen en weer getik valt door een mooie combinatie 1-2 en een minuut later de 2-2 . Het gaat gelijk op , sterk en mooi voetbal . Dan valt de 2-3 en gelukkig de 3-3 . Dan zijn onze boys het even kwijt . Dus de 3-4 en de 3-5 vallen redelijk snel . Na de rust ging iedereen en weer plat voor, de mannen hadden de spirit weer en vechten voor iedere bal. Daar was de 4-5 maar ook al snel de 4-6 … maar blijven geloven in hun eigen kunnen blijven de boys vechten en maken de 5-6 de 6-6 en weer op het einde van deze mooie pot voetbal weten we gelukkig de 7-6 er in te tikken door een geweldige actie van de mannen voorin 💪🏻💪🏻 het voor iedereen weer enige inspanning gekost 😉 Groet Gosse

JO12-2 (Arum)
De Jongens hebben vandaag weer een mooie pot voetbal laten zien. We starten de eerste 15 min. met een 0-2 achterstand.. ook door een klein foutje van de keeper, maar dat kan gebeuren…voor de rust kwamen we mooi terug met een stand van 2 – 3 Na de rust kwamen we gelijk te staan. En nu door strijden om nog een puntje voorsprong te pakken.
Maar beide teams waren aan elkaar gewaagd,
Met een paar goede reddingen van onze keeper,en een paar beste kansen,hebben we deze pot toch verloren met een stand van 4 – 5 van Oeverzwaluwen in Koudum. (afz. Lolke)

JO15-1
Zaterdag j.l. hebben we, ondanks de 6-3 een prima wedstrijd gespeeld. Aan het einde van de wedstrijd kwamen we op het fysieke vlak net wat te kort. Voor mijn gevoel had er voor ons zeker meer ingezeten. Uiteindelijk voor ons doen, een top prestatie. Francis

JO19-1
“Dit voelt als een nederlaag” zei de aanvoerder Jort de Jong kort na de wedstrijd. Net als afgelopen dinsdag verspeelde de JO19 een voorsprong. Na een 2-0 ruststand leek de wedstrijd, in Harlingen, een kwartier voor tijd met de 3-1 van Hidde Jonker beslist. Het werd ongelukkig 3-2. In de blessuretijd kreeg Zeerobben nog een vrije trap. En u voelt hem al aankomen die zeilde er van grote afstand in. Met een katerig gevoel verliet de JO19 het veld. Ook omdat voor de 3-1 de wedstrijd middels een paar grote kansen allang beslist had moeten worden. Maar dat is voetbal. Komend weekend weer nieuwe kansen!

4 november 2019