Arum knap langs Lions’66

In een uiterst vermakelijke eerste helft legde Arum de basis voor een knappe overwinning op het sterke HSC Lions’66 uit Leeuwarden. Beide teams, zullen zeker dit seizoen, mee strijden voor de prijzen kon men in het programmaboekje lezen. En dat spatte er in de eerste helft ook af. Beide teams streden voor elke meter in een hoog tempo en kwalitatief bij vlagen aantrekkelijk spel. De Horeca Sport Club Lions’66 kwam al snel op voorsprong. Maar een fraaie vrije trap van topscorer Kevin Jaarsma zorgde al gauw weer voor evenwicht. Een paar minuten later pakte Arum, na een knappe actie via diezelfde Kevin, de 2-1 voorsprong. Daarna ontspon zich een wedstrijd vol met passie en emoties. Scheidsrechter Zijlstra had er de handen vol aan. Maar deed dit met verve. Tien minuten voor de rust maakt BT, na een mooie voorzet van Dani, de mooiste goal van de wedstrijd. Uit een prachtige halve draai werd de keeper van Lions’66 gepasseerd.
Na de thee was het Lions’66 die moest komen. En het spel speelde zich dan ook vooral af op de helft van Arum. Overigens zonder dat Lions’66 echt gevaarlijk werd. Arum was in de omschakeling slordig. En zo bleef het lang 3-1. In de slotminuten kreeg Arum nog wel een paar mooie kansen. Daarbij had het prachtig schot van Tim, via de keeper, snooihard op de lat, meer verdiendt. In de blessuretijd maakte “broerke” Kevin aan alle Lions’66 illusies een einde door 4-1, en zijn derde, te maken. Arumer trainer Edwin was na de wedstrijd zeer tevreden; “We stonden goed vanmiddag”, was zijn conclusie.

Arum klom door deze overwinning naar de tweede plaats in de tussenstand. En speelt komende zaterdag de derby thuis tegen de nummer drie Mulier. Maar daarover later meer…..

Willem Rienk Miedema maakte weer een prachtig fotoverslag van deze wedstrijd kijk snel op: https://www.facebook.com/willemrienk.miedema

11 november 2019