Rondje langs de velden…

Ook afgelopen zaterdag (9-11) werd er weer een volledige competitieronde afgewerkt. Alle SJO-teams kwamen in actie, hieronder de verslagjes:

JO07-1
De JO7 mocht afgelopen zaterdag weer voetballen in Witmarsum. 1e wedstrijd 4-1 verloren van Sexbierum, had meer ingezeten voor Arum. 2e wedstrijd 3-0 verloren. Berlikum had wat meer geluk dan Arum helaas. 3e wedstrijd de derby tegen Witmarsum ging mooi gelijk op en was leuk om naar te kijken. Alleen met een beetje meer geluk van Witmarsum. Eindstand 3-2 verloren.
Groet Elmer.
komende zaterdag 16 november spelen de JO07-1 in Arum aanvang: 9.50 uur

JO09-2 (Arumer team)
Dit team speelde thuis tegen DFC JO9-3. volgens coach Anno: Hele wedstrijd mooi aan elkaar gewaagd. Eerst 1-0 achter en tegen het einde van de tweede helft toch nog 1-1.

JO09-1 (Achlumer team)
Zaterdag j.l. gespeeld in Bitgummole, de eerste helft was het wederom Willemjente die het eerste puntje scoorde en daar bleef het niet bij het tweede doelpunt was ook voor Willemjente de Boer. Er werd door de spelers wat te afwachtend gespeeld en de tegenstander was erg goed bezig bij rust stond het al 6 Bitgummole en 2 voor Achlum. Tijdens rust de mannen even toegesproken en vol goede moed begonnen met de tweede helft. Er werd veel beter overgespeeld en ook gescoord, Jelke de Jong maakte er  vervolgens twee Chris Lanting één en heel bijzonder onze spits Jelmer Steringa wist zelfs voor het doel te komen en scoorde. Uiteindelijk werd het 9 voor Bitgummole en 6 voor Stormvogels. Ook hebben we Rimmer Dijkstra toegevoegd aan ons team en hebben we er één bij, welkom Rimmer. Groetjes Joris de Jong (zie foto)

De JO09-1 afgelopen zaterdag!

JO10-2 (Arumer team)
Wederom een prima overwinning van de mannen. Nu was het Zeerobben wat aan de zegekar gebonden werd. Zonder de bij pake en beppe weekend vierende Niek, maar met “oude bekende” Jens, werd er om 10 uur afgetrapt.
Ook de niet helemaal okselfrisse Sem & Sem waren er gewoon bij💪🏽
Ondanks dat Zeerobben over een uitstekende keeper beschikte, wat in de tweede helft ook een prima voetballer bleek te zijn, vonden de mannen na de time out vijf keer prima het doel. De tweede begon weer wat mat, maar je kunt nou eenmaal niet vijftig minuten top, en na twee knullige tegendoelpunten waren onze spitsen weer bij de les, met nogmaals vijf goals. 👍🏻 eindstand 10-4.
Tot nu toe is er maar één keer verloren in deze hele competitie en laat dat nu net onze volgende tegenstander zijn! We gaan komende zaterdag namelijk naar Terschelling!!
De doelpunten werden gemaakt door; Jetse 5x. Daley 4x & Jens1x.

JO11-1 (Arumer team)
De zeer sterk spelende thunderbirds stuurde de tegenstander van het kastje naar de muur en meestal weer terug . Na een 0-10 ruststand werd er na de pauze iets gas terug genomen en werd er een 0-16 eindstand genoteerd.
Door deze winst op St. Anna is de JO11-1 koploper in deze klasse!

JO12-2 (Arumer team)
Speelde een leuke, aantrekkelijke en spannende wedstrijd thuis tegen de leeftijdsgenoten van Mulier. Het werd uiteindelijk 3-2 voor de Arumers.

JO12-1 (Achlumer team)
Afgelopen zaterdag kregen we de koploper BOSO/SWZ Sneek op bezoek in Achlum . De wedstrijd begon van beide kanten zeer sterk, wij weten door prachtig voetbal de 1-0 te maken! Maar al snel komt BOSO langszij met de 1-1 en door sterk voetbal kwam de 1-2 er achteraan . “Rust” na de beker limonade gingen we er weer vol voor ! Maar de tegenstander was vandaag fysiek toch te sterk , daardoor weten zij de 1-3 en de 1-4 te maken. Toch door een mooie actie en positiespel tikken we de 2-4 er nog in! Maar verder kwamen we niet vandaag! Terechte uitslag! Op naar de volgende pot!
Groet Gosse

JO13-1
De JO13 speelde in Arum tegen Zeerobben een spannende wedstrijd. Toch leken de Harlingers er vijf minuten voor tijd met de winst vandoor te gaan. Daar dacht spits Andries anders over en scoorde in de laatste minuten 2 maal. De eindstand werd uiteindelijk 4-4. Nadat de ruststand 2-2 was door goals van Niek en Thomas.

JO15-1
De JO15 speelde al eerder tegen het zeer sterke Harlingen o.l.v. oud-v.v. Arum speler Siep de Bruin. Een paar weken geleden namelijk voor de beker. Onze jongens wilden de schade beperkt houden en zelf scoren. En dat gebeurde maar liefst tweemaal.

JO17-1
Alles zat afgelopen zaterdag tegen in de wedstrijd tegen TOP’63. De coach was weer kort van stof: “We waren vandaag niet top”!
Nee dat was de tegenstander….
De 5-1 nederlaag in Oppenhuizen was zeer geflatteerd.

JO19-2
Het leek er in het eerste kwartier niet op. De tegenstander uit Witmarsum was in het begin van de wedstrijd namelijk heer en meester. Het bleef echter bij 0-1. Toen de beide uitblinkers Germ en Jort beide fraai tegen scoorde was het over en uit met de jongens uit ons buurdorp. Met name o.l.v. van onze aanvoerder liep de JO19 uit naar een absoluut niet geflatteerde 7-1. De overige doelpunten werden gemaakt door Jens 2x, Dirk Henk 2x en Hidde “Jonko”.

It Twadde
Coach Folkert was kort en bondig: “Een collectief falen. SDS is wel een goede ploeg, maar we stelden er niets tegenover”. Het werd uiteindelijk 12-1 in Easterein.

11 november 2019