De JO10 Kampioen!

Afgelopen zaterdag 7 december werd de JO10-2 in Harlingen kampioen. Hieronder het verslag van Thon van Loon, foto’s en een heuse video van Redmer Brouwer.

Deze dag gaat de geschiedenis boeken in.
vv Arum JO10-2 werd vandaag KAMPIOEN!!!!!!
En hoe!
Het was voor de mannen de eerste keer dat dit bereikt kon worden.
Daarvoor moesten we naar Zeerobben. Thuis was er met 10-4 gewonnen, dus de stemming was positief. Zeker bij de mannen. Zij waren opmerkelijk ‘relaxed’. Dit in tegenstelling tot één van de leiders, maar goed, die heeft wel vaker last van wedstrijdspanning!☺
Onder toeziend oog van het met grote getale opgekomen publiek, werd er om half 12 afgetrapt.
Arum begon prima. Had de wedstrijd volledig onder controle. Het duurde tot de vijftiende minuut voordat Sem de bal voor de eerste keer aanraakte.
Het was wachten op het doelpunt van Arum. Die viel uiteindelijk. Een prima schot van Niek raakte de rug van een Zeerobben verdediger, veranderde dusdanig van richting, dat de keeper kansloos was; 0-1.
Dat gaf alleen maar meer vertrouwen, en al gauw volgde de 0-2. Een prima actie van Jurre werd door hem zelf keurig afgerond. Tevens de ruststand.
De tweede helft ging eigenlijk verder waar de eerste stopte. Vooraf waren we erop bedacht dat de uitstekende Zeerobben keeper de tweede helft zou gaan voetballen, zoals dat altijd gaat. En dat is veruit de beste voetballer van Zeerobben.
Maar de beste jongen kon geen stap verzetten. Dat kwam door het uitstekende Arum, maar met name door Jetse. Die beet zich als een terriër vast in z’n tegenstander, en gaf hem geen centimeter ruimte!!
En buiten dat maakte hij ook prachtige goal.
Dat was het mooie vandaag. Iedereen heeft gescoord. Semmy voor de derde week op rij!
Niek, verre van fit, maakte ook weer twee goals. En zoals gezegd Jurre een prima goal.
En onze topscorer dan?
Daley had niet z’n meest gelukkige dag. Werkte keihard op z’n nieuwe schoenen. Maar moest tot op het laatst wachten op z’n doelpunten. Het was het wachten meer dan waard! Met name z’n tweede was van uitzonderlijke schoonheid!!
En natuurlijk mag ik niet “onze” Sem vergeten. Nog steeds last van hielspoor, maar keepen als een grote kerel!💪🏽
En fantastisch de ‘nul’ gehouden.
Maar goed, even na de 0-7 vond de scheids het welletjes, en kon het feest gedruis losbarsten.
Na huldigingen van Redmer, Reino, ondergetekende en Maurice, werd een prachtige dag afgesloten bij de Mac.
We kijken terug op een prachtige najaarsreeks, en kijken uit naar het voorjaar van 2020!
Toch ook nog even een bedankje aan Jens en Jordy, die ons twee keer geholpen hebben.
En tenslotte een bedankje aan Tiete Fokje, die de leiders meerdere malen van koffie voorzag😁
Fijne feestdagen namens Denny, Johan, Maurice en Thon.

Nog wat feitjes.
Arum maakte 81 doelpunten en kreeg er 25 tegen.
De doelpunten werden gemaakt door:
Daley 36
Jetse 30
Jurre 4
Niek 6
Sem E 5
Jens 1

v.l.n.r. Denny van Eijk, Thon van Loon, Sem van Eijk, Jurre van Loon, Daley Hoekstra, Sem de Vries, Johan van IJs, Jetse Visser, Niek Visser en Maurice van der Harst.
9 december 2019