Rondje langs de velden…

De wedstrijden op de grasvelden in Arum en Achlum werden afgelast. Daardoor kwamen de JO09-1, JO13 en de JO19 niet in actie. Ook de uitwedstrijd van de JO15 naar Terschelling ging helaas niet door. De wedstrijden van de overige teams gingen wel door. Hieronder weer de verslagjes.

JO9-2 (Arum)
We waren zaterdag j.l. te gast bij DTD/Stiens in Stiens. Met 8 tegen 8 een hele drukte in het veld en dat was ook te merken. Beide teams kwamen weinig aan voetballen toe en dus stond steeds wel eentje in de weg. Maar het mag de pret niet drukken. Fris windje over het veld, allemaal lekker voetballen, wat wil je nog meer!  De eerste helft lukte het niet. Een paar mooie kansen gehad, maar door goed keeperswerk van de tegenstander, mocht bal er niet in. Ook hield Jurjen bij ons het doel dicht, waardoor we met 0-0 de rust in gingen. De tweede helft ging het beter, Jelle stond voorin en kreeg de smaak te pakken. 0-1 Jelle, 0-2 Jelle en ja  hoor de 0-3 was ook voor Jelle. Volgens de jongens werd er ook nog een doelpunt onterecht afgekeurd, maar de spelbegeleider kon het niet goed zien of de bal over de lijn was. Dus weer verder ballen. Ook de tegenstander pikte een goaltje mee, maar daar was Hylke weer. Alleen op de keeper af en……1-4. Daarna was het Stiens nog 1x wat de eindstand op 2-4. Nog een mooi Sinterklaas kadootje. Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop, dit is een inhaalwedstrijd uit tegen Bolsward.

JO10-2
De jongens van de JO10-2 werden afgelopen zaterdag kampioen. Lees het verslag e.d. hier.

JO11-1 (Achlum)
Een spannende voetbalwedstrijd voor de thunderbirds tegen de koploper Stiens /DTD. De teams waren aardig aan elkaar gewaagd maar we trokken uiteindelijk toch aan het kortste eind. Na een 2-0 ruststand werd het uiteindelijk 6-3 voor Stiens. Een mooie pot. Nog 2 wedstrijden te gaan alles is nog mogelijk qua kampioenschap….

JO12-1 (Achlum)
Vandaag hadden we ons laatste competitiewedstrijd tegen de kampioen BOSO SWZ Sneek . Wij speelden nog voor de evt 2e plek in deze strijd . Eenmaal aan de wedstrijd waren beide teams lekker aan het voetballen de druk lag zeer hoog ! De goals vlogen ons om de oren , met rust stond 5-4 voor Sneek . De box uitgekomen ging de strijd weer verder en viel voor ons de 5-5 al snel binnen . Maar de kampioenen waren hun titel waard en denderde de laatste 10 min. nog even door ! Eindstand kwam uit op 9-6 😅aan de goals lag het in ieder geval niet vandaag 💪🏻 . Dit seizoen zit er op , alsnog 3e plaats behaald !!! nu nog verder in de beker proberen te komen 😉 komende zaterdag weer een kans ! groet Gosse

JO12-2 (Arum)
Afgelopen zaterdag speelden we tegen de koploper CVO 12-1.
De eerste helft speelden we sterk! 💪En gingen we met een gelijkspel de rust in. Na de rust hadden we een paar kleine foutjes en werden we daar gelijk op afgestraft! En kwamen we op een 1-3 achterstand al gauw lieten we de moed zakken en hebben we de wedstrijd met een stand van 1- 4 verloren. Volgende week spelen we de laatste wedstrijd tegen Workum en daar gaan we vol goede moed naar toe.

JO17-1
Met een gehavend team…Anne 6 weken uitgeschakeld…en zonder Wouter…naar Sneek. Alwaar we om 15.30 uur in actie kwamen.
De beginfase was voor LSC…en kwamen snel 1-0 voor…maar na het tegendoelpunt kreeg Arum meer grip op de wedstrijd…met name het middenveld van Arum voetbalde sterk….voor Marwin zijn dit ook veel betere tijden om te voetballen😄…de laatstgenoemde schoot na de 1 nul van LSC de aansluitingstreffer…maar deze werd afgekeurd….later zou hij in de wedstrijd toch het net treffen…het spel ging heen en weer…het werd 1-1…2-1…2-2…2-3…rust…na de rust…en de wekelijkse anekdote van Sjouke…gingen wij met een verlicht veld de 2e helft in…LSC kwam wederom beter uit de startblokken…3-3….maar daarna pakte Arum het prima op…en liep uit naar 3-5…een prachtige wedstrijd!…echt mijn complimenten voor alle spelers…en Pieter Den Breejen (JO15) viel prima in..
Doelpuntenmakers: Rinnert 3x, Hylke 1x en Marwin 1x

It Twadde
Helaas, een nederlaag afgelopen zaterdag uit tegen het sterke Workum.
Maar we hebben de lijn van vorige week goed door getrokken, Workum is een prima voetballende ploeg, wij stonden prima en konden goed tegenstand bieden. Aanvallend kwamen we er bijna niet aan te pas maar zolang het 0-0 blijft heb je altijd een kans. Ruststand 0-0.
De tweede helft eenzelfde beeld, Workum viel aan en wij hielden tegen. Na een kwartier valt dan toch de 1-0 en wordt het moeilijk om nog een goed resultaat te behalen. Snel daarna vallen de 2-0 en de 3-0.
We hebben als team goed gespeelt met veel inzet en strijd dat moeten we meenemen naar de volgende wedstrijd. Aldus de coach.

10 december 2019