Zaterdag a.s. “De Topper”

Komende zaterdag 14 december speelt Arum de topper tegen de koploper LAC Frisia 1883. De Leeuwarder Athletische Club Frisia heeft als “zondags club” dit seizoen de overstap gemaakt naar de zaterdag. Een trend die je de laatste jaren meer zag gebeuren. En er zullen meer clubs volgen. En omdat je dan onderaan in moet stappen zullen er de komende seizoenen vermoedelijk teams in de 5e klasse spelen die eigenlijk het niveau ontstijgen. Bij de tegenstander van zaterdag is dat ook het geval. Zonder verliespartij pakte Frisa de eerste periodetitel. En met slechts 7 tegendoelpunten en 29 punten staan “de LACschoentjes”, zoals ze in de volksmond ook wel worden genoemd, fier aan kop.
Ietwat vertekend doordat Arum twee wedstrijden minder heeft gespeeld staan onze jongens tweede. Met eigenlijk maar 1 verliespunt minder. Maar Arum moet de inhaalwedstrijden uit tegen Beetgum (volgende week) en thuis tegen Mulier (18 januari 2020) nog spelen.
Het is zaterdag a.s. duidelijk: wil Arum nog volop meedoen wat betreft de titel, dan zou het moeten winnen of in ieder geval niet mogen verliezen.
Zou Arum Frisia pijn kunnen doen door hen te trakteren op de eerste nederlaag?
Zaterdag iets voor half 5 weten we meer!

Let Op! Aanvang wedstrijd is half 3. Voor deze wedstrijd speelt It Twadde de derby tegen Tzum, aanvang 12.15 uur.

12 december 2019