Rondje langs de velden…

Hier het allerlaatste “rondje langs de velden….” van 2019 of? In ieder geval stonden er nog een vijftal wedstrijden op het programma. De wedstrijd van het “Eerste” uit tegen Beetgum werd helaas afgelast. De kampioenswedstrijd van de JO11-1 (Achlumer team) werd verplaatst naar vanavond. Deze wedstrijd wordt om 18.00 uur maandagavond 23 december (vanavond) in Arum gespeeld. Een aantal andere teams kwamen dus zaterdag wel in actie. Hier een verslag:

JO13-1
Aan het begin van het seizoen stond dit team nog in de vierde klasse maar dat bleek een te makkelijke klasse te zijn. Op verzoek kwam het in de tweede klasse terecht. En waar van te voren werd gedacht dat deze klasse “te zwaar” was voor een team dat voor het eerst op het grote veld speelde, bleek het omgekeerde. Want naar mate het seizoen vorderde ging het steeds beter. Ook afgelopen zaterdag tegen Workum JO13-1 voetbalden onze JO13 de eerste helft prima. Echter werd een 3-0 voorsprong werd verspeelt en kort voor tijd stond er 3-3 0p het scorebord. Maar er werd veerkracht getoond en ging de JO13 met een 4-3 overwinning uit Workum. En eindigde het op een knappe zesde plek in de eindstand!

De JO17 tegen SWZ!

JO17-1
Dit team speelde afgelopen week maar liefst twee keer. Afgelopen woensdag 18 december werd bij SWZ bij kunstlicht nog een inhaalwedstrijd gespeeld. Na een ruime 3-0 voorsprong, deze had al hoger moeten zijn, werd het de laatste minuten, toen de tegenpartij terug kwam tot 3-2, nog wel even billen knijpen.
Afgelopen zaterdag was het “lootjes trekken”. Dit betekende dat elke speler een lootje trok met een bepaalde positie. In de rust werd er weer opnieuw geloot en stonden de JO17-1 weer met een compleet andere opstelling in het veld. Sjouke K. wilde niet meedoen, hij grapte “I don’t want a lot for christmas”. Uiteindelijk pakte hij het lootje “tweede wissel”. En hoe is het mogelijk de coach L.T. trok twee keer het lootje van Coach. “Dit is jou lot” zo sprak een der bestuursleden en daarmee werd zijn contract weer met een halfjaar verlengt. “Ook deze Kerst weer overleeft” zo sprak de altijd serieuze coach L.T.
De wedstrijd werd overigens met 9-0 gewonnen tegen laagvlieger Bolsward.
Maar het is dus wel eens verfrissend, eens een andere positie in het veld!
De JO17 verloor drie wedstrijden en wel tegen de top drie. En eindigden keurig op de vierde plek in de eindstand.

De JO19
“Op de kortste dag aan het langste eind trekken, dat zou mooi zijn”, zo sprak de coach bijna filosofisch voor aanvang van de wedstrijd. Bij winst zou de JO19 tweede worden in de eindstand van de derde klasse. En dat zou knap zijn. Het werd op het Arumer veld een vrij makkelijke wedstrijd tegen SDS. Eindstand werd uiteindelijk 9-2.
De JO19 scoorde voor de winterstop in totaal maar liefst 54 keer. Aanvoerder Jort hield het topscorer lijstje bij. Jens 14, Dirk Henk 13, Jort 11, Hidde 6, Migchiel 5, Kevin 4 en Germ 1.

23 december 2019