De “Thunderbirds” JO11 Kampioen!

Op maandagavond 23 december werd op sportpark de Bining te Arum de kampioenswedstrijd SJO Arum/Stormvogels’64 JO11-1 (Achlum) tegen Wardy uit Ferwerd gespeeld. De wedstrijd werd door omstandigheden (afgelasting e.d.) al vier keer verplaatst. En om een kampioen aan te wijzen in deze klasse moest deze wedstrijd worden gespeeld. Want zowel Stiens en Blauw Wit’34 konden met de “Thunderbirds” allemaal op 27 punten komen. Doelsaldo zou dan doorslaggevend worden. En doordat het doelsaldo van de thunderbirds vele malen beter was dan dat van de concurrentie, was winst op deze avond voldoende.

Geen makkie!
Tegenstander Wardy is ook een veel scorend team dus vooraf werd al rekening gehouden met een pittige wedstrijd. De thunderbirds kwamen knap op 2-0. Maar iets voor rust kwam Wardy terug naar 2-1. Na de limonade ging het spel op en neer. Maar via twee mooie afstandsschoten kwamen de Achlumers op een ideale 4-2 voorsprong. Dit gaven ze niet meer uit handen. Met uiteindelijk een 6-2 overwinning kon de kampioenvlag in top. Een prachtig resultaat voor dit team o.l.v. leider Douwe de Boer en trainer Richard Velzen. Proficiat!
Hieronder enkele foto’s van Hylke Zijlstra.

23 december 2019