Liverpool wint het Brexit toernooi

Zaterdag 28 december 2019 j.l. werd in De Trije te Franeker het onderlinge zaalvoetbaltoernooi van v.v. Arum/Stormvogels’64 (voor junioren/senioren e.a.) gehouden. Er deden maar liefst 43 personen (een record) mee aan het zogenaamde “Brexit” toernooi, welke verdeeld waren over 8 teams uit Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland. O.l.v. van de scheidsrechters Folkert & Pieter Tolsma en Michel Jorna en de wedstrijdleiding Dirk Sieswerda en Reino Tolsma werd er om 13.00 uur afgetrapt. We hadden het eerste uur twee zaaldelen tot ons beschikking. In totaal speelde elk team zes wedstrijden.
Met 14 punten behaalde Liverpool met Willem Miedema, Jildert Wijbenga, Jaap van Dijk, Hylke Talsma, Jens Hilarides en Douwe Sieswerda de eerste prijs (zie foto onderaan)

De tweede prijs ging naar Celtic met 10 punten. Met de zeer sterk keepende Hans Dijkstra, Jeroen van Dellen, Migchiel Anema, Pieter den Breejen, Tieme Tolsma en Martijn Wiersma. (zie foto onderaan)
In tegenstelling tot de uitslag die de voorzitter afgelopen zaterdag voorlas en naar herberekening werd uiteindelijk Leicester City derde, helaas geen prijs. Toch herbergde dit team de mede-topscorer van dit toernooi n.l.: Dani van Eijk scoorde vijf keer. Manchester City werd vierde, Swansea, met de andere topscorer Wessel Hibma, vijfde. Linfield, zesde, Cardiff en de Rangers zevende en achtste. Feike Spar had een echt “Engels” levensmiddelen pakket samengesteld voor de winnaars. Met o.a. bacon en eggs, tea etc, etc,
Er was ook nog een speciale prijs voor de mooiste goal. Deze wisselprijs ging naar het team van Swansea en dan met name voor de afmaker Kevin Wijbenga. Hij kreeg een “Schotse Kilt” en zal deze volgend jaar tijdens het toernooi met trots dragen.(zie foto onderaan)
Al met al kunnen we weer terug kijken op een leuk en geslaagd toernooi.
En dan vergeten we nog een persoon te bedanken n.l.: Jorrit Tolsma, hij zette het toernooi qua speelschema en dergelijke voor het grootste gedeelte in elkaar.
Kortom een mooie afsluiting van 2019!

29 december 2019