Rondje langs de velden…

Des morgens prachtig voetbalweer, ’s middags regen. En zo waren ook de resultaten van de SJO teams afgelopen zaterdag: “wisselvallig”. Van prachtige overwinningen tot nipte nederlagen. Hier volgen weer de leuke verslagjes:

JO9-2 (Arum)
Na de grote nederlaag vorige week, zaterdag j.l. vooraf iedereen weer even op scherp gezet ;-). En dat hielp. We begonnen sterk tegen Kootstertille en waren daardoor mooi aan elkaar gewaagd. Door goed doorzetten kwamen we op 1-0 voorsprong. Vlak voor rust knalden we met een mooi afstandsschot de 2-0 binnen en zo gingen we richting de limonade. Na de rust op dezelfde voet verder. Zo werd het 3-0 en 4-0. We dachten dat we er waren, en dat begreep Kootstertille ook. Zo scoorden zij in de laatste 10 minuten nog 2x. Een leuke pot en de punten bleven deze keer in Arum.

JO09-1 (Achlum)
8 februari j.l. uitgespeeld bij Zeerobben in Harlingen, de eerste 10 minuten ging de strijd gelijk op en bleef het 0-0 al moest  keeper Thyme enkele malen goed bij de les zijn. Toen vervolgens Zeerobben 2 keer wist te scoren was het vertrouwen bij ons weg en groeide bij Zeerobben. Al hadden wij ook zeker kansen maar die gingen er helaas niet in. Uiteindelijk gingen we met 4-0 naar huis en dit denk ik toch dankzij onze keepers Thyme en Luuk die erger hebben voorkomen omdat ze zo super bij de les waren deze wedstrijd, die pluim is voor jullie ondanks het verlies. Op naar volgende week. Groet Joris de Jong

JO10-1 (Arum)
Ook de tweede “in de knip”.
Na de prima wedstrijd vorige week, nu de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe jaar.
Voetballend een stuk minder dan verleden week, maar het gaat uiteindelijk om de drie punten, en die hebben we weer “in de knip”.
De eerste helft ging redelijk gelijk op tegen een fysiek sterk Oeverzwaluwen.
De rust werd bereikt met een 2-1 voorsprong.
Het vermelden wel waard is het feit dat supersub Hylke Brouwer z’n eerste goal maakte bij de jo10👍🏻
Hylke speelde z’n tweede wedstrijd, en dat was met name aan het eind van de wedstrijd te merken. Maar, we zijn heel blij dat Hylke met ons mee wil doen, en hij voelt zich gelukkig steeds meer op z’n gemak.
We hadden dus een wissel. En dat was even geleden, dus zowel de spelers als de leiders moesten weer even wennen aan deze situatie. 😁
De tweede helft liepen de mannen snel uit naar een 5-1 voorsprong, maar toen sloop er toch weer een beetje nonchalanse in, en gaven we onnodig twee goals weg.
Echt weggeven, want verder had Sem de Vries weer magneten in schoenen en handschoenen! Hij pakte alles!
Verdedigend was het wel beter, maar we moeten wel de dingen blijven doen waar we goed in zijn. Ieder op z’n eigen plekje.
Maar goed, nu twee weken vrij van competitie verplichtingen. Volgende week naar Makkum voor het MAMST toernooi.
De doelpunten werden vandaag gemaakt door: Daley 3x, Jetse 1x, Niek 1x & Hylke B 1x.

JO11-1 (Achlum)
Ook de 2e wedstrijd heeft geen punten opgeleverd voor de Thunderbirds in een goede spannende voetbalwedstrijd werd na een 2-1 ruststand de eindstand op 4-2 bepaald
En stapte Warga als fysiek sterkere ploeg terecht als winnaar van het veld.

JO12-2 (Arum)
De JO12-2 moest naar Langweer. Al waar het met 4-1 won. volgens coach Lolke: “super gevoetbald en dat met 8 man”. (dus zonder wissel)

JO12-1 (Achlum)
Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd tegen v.v Tzum JO12-1 op het programma . Eenmaal de aftrap te hebben genomen begonnen de boys geweldig aan de wedstrijd. En weten er in de eerste helft al 0-3 van te maken , door middel van prachtige acties en combinaties 💪🏻na de beker limonade gingen we weer op dezelfde voet verder en weten er 0-5 van de te maken .
Nu denk je natuurlijk met zo’n voorsprong “in de pocket” maar het werd mij nog een beetje te spannend want onze batterijtjes waren leeg en daardoor weet Tzum 10 min. voor tijd nog even gas te geven 😅en weten nog tot 4-5 🤦🏻‍♂ te komen . Het eindsignaal van de scheids kwam als geroepen !! De 3 punten gaan mee naar Achlum …..Groet Gosse

JO13-1
De tegenstander van zaterdag j.l.; FC Harlingen was in een bekerwedstrijd in het begin van het seizoen de betere ploeg. Afgelopen zaterdag had er meer ingezeten dan het nipte 2-1 verlies. Maar er zit duidelijk progressie in dit team.

JO15-1 waren vrij!

JO17
De tegentreffer in de eerste minuut bleef onze JO17 de gehele wedstrijd achtervolgen. In een gelijk opgaande strijd was ONS in Sneek effectiever. En ontbrak het bij onze jongens aan stootkracht voorin. Eindstand 2-0. Bij ONS speelde de zoon van oud-trainer Pope Leffring. Toen coach Lieuwe zag dat Pope zelf ook was te kijken durfde hij niet meer van de bank af te komen….

JO19
Voor de winterstop was Zeerobben ook al de tegenstander. Toen werd het 3-3, terwijl de SJO JO19 eigenlijk de overwinning had verdient. Nu werd er nipt verloren in Harlingen met 3-2. Terwijl een gelijkspel terecht was geweest. “We konden de figuurlijke trekker niet overhalen” zo sprak de coach. Onze publiekstrekker of, volgens de meeste teamgenoten, onze aandachtstrekker kwam overigens letterlijk met de trekker naar Harlingen. Hij had de spelersbus gemist….

It Twadde
Een prima eerste helft in het dorp van de “lintsjesnijers” waar we goed konden combineren en kansen creëren, maar ook Tzum kreeg kansen, een open wedstrijd. Ruststand 0-0. De tweede helft was net als het trieste weer, het begon te regenen en niet alleen water, eindstand 6-0.

11 februari 2020