Nijs & Nice

Wijzigingen volgend seizoen in competities en beker
Hoewel dit seizoen nog in volle gang is, gaan we alvast toch al even vooruitkijken naar volgend seizoen ’20-’21. De K.N.V.B. voert dan namelijk een aantal belangrijke wijzigingen door. Zo zullen er volgend seizoen naast de competities van de JO19, JO17, JO15, JO14 en JO13 ook competities komen voor de JO18 en JO16. En landelijke voor O21 en voor alle niveaus een O23 competitie.
Verder zal er in het pupillenvoetbal JO08 t/m JO12 geen najaar- en voorjaarscompetitie worden gespeeld. Maar worden er vier competities gespeeld. In totaal 24 wedstrijden.Er is voor deze categorieën geen beker meer.
Ook spelen de senioren in de B-categorie geen poulefase meer in de beker. Maar beginnen gelijk aan een knock-out.

De belangrijkste wijzigingen voor het seizoen 2020/’21 op een rij:
  • Nog meer dan voorheen is in de kalenders van categorie B (senioren en jeugd) rekening gehouden met de schoolvakanties.
  • Op basis van de resultaten van de in december gehouden enquête onder spelers en wedstrijdsecretarissen wordt een proef gedaan in district Noord waarbij de eerste ronde van de beker van de categorie B senioren mannen in knock-out vorm wordt gespeeld. In de overige districten wordt deze eerste ronde gewoon in poulevorm gespeeld.
  • Een aparte kalender voor schema 8 voor de eventuele organisatie van een 023 competitie.
  • Een aparte kalender voor de pupillen (JO8 t/m JO12) waarvoor komend seizoen het voetbalaanbod wordt opgedeeld in 4 blokken, in plaats van een najaars- en voorjaarscompetitie. De bekerwedstrijden komen hiermee te vervallen bij de pupillen

Speelkalender ’20-21
Klik hieronder voor de speeldagen kalender van volgend seizoen.
En voor de wijzigingen pupillenvoetbal.

Voorjaarstoernooi!
In de afgelopen week werden bij de JO15/JO17 en de JO19/It Twadde en 35+ op de maandagtraining j.l. en de dinsdagtraining van de JO13-1 een voorjaarstoernooitje gehouden. Met kleine Paasprijsjes. De opkomst was op beide dagen prima. Een speler van de JO13 bedankte de trainer na afloop en zei “it was nice”. (hieronder de winnaars bij de JO15/17 en JO13)

23 februari 2020