Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag was het prachtig voetbalweer. Alle teams kwamen in actie. Behalve helaas It Twadde. De tegenstander belde af…….
De JO12-1 (Achlum) kwam overigens afgelopen woensdag ook al in actie voor een tussenronde van de KNVB beker. Helaas verloren ze met 7-3 van SWZ in Sneek. Daardoor hebben we geen enkel team meer in de beker.
Hier volgen de verslagjes van zaterdag 7 maart j.l.

JO07-1
Zaterdag 7 maart voor JO-7 de eerste wedstrijd in het nieuwe seizoen.
nieuwe ronde nieuwe kansen. We voetballen deze loop tegen Bolsward Nijland en Berlikum. 09.00 mogen we los eerste wedstrijd tegen Berlikum,
even aftasten een mooie overwinning voor Arum een prachtige 1-0 overwinning mooie eerste Goal van Jeen, Welke gelijk werd afgestraft door een gemene harde bal op zijn voorhoofd even dachten we de wedstrijd te moeten staken maar hij heeft het hoofd van zijn vader (die is ook wel een stootje gewend). In de overige wedstrijden is er lekker gevoetbald 2-2 tegen Nijland jammer genoeg en 3-2 verloren tegen Bolsward.
Tot volgende week: Elmer & Riemer

JO09-1 & JO09-2
Arum/Stormvogels JO9-2 -JO9-1
Deze zaterdag maar 1 verslag van de JO-9 door de kleine derby afgelopen zaterdag. Of eigenlijk ook weer niet, sinds we dit seizoen gezamenlijk met Stormvogels in de jeugd spelen. JO9-2(Arumer jeugd) en JO9-1 (Achlumer jeugd) zitten deze seizoenshelft bij elkaar in de competitie en troffen elkaar op deze zonnige zaterdagmorgen in Arum. Een leuke wedstrijd, welke in de eerste helft weer alle kanten op kon. De mannen waren goed aan elkaar gewaagd en de eerste goal was voor Achlum 0-1 door een verrassend afstandsschot, waar onze keeper Jelle niks aan kon doen. Door de drukte zag hij de bal niet aankomen. Er bleven kansjes voor beide teams en pikte Arum zijn goal ook mee en gingen we met 1-1 de rust in. Na rust was de aftrap voor Arum en bij de eerste de beste aanval was het gelijk raak. Maar Achlum had het antwoord klaar en na een vijftal minuutjes stonden beide teams weer gelijk. Daarna waren het de Arumer jongens die de langste adem hadden en eindigde de wedstrijd uiteindelijk in 5-2. Een leuke sportieve voetbalpot van beide teams.

JO10-1 (Arum)
Een verdiende nederlaag, 7-5 tegen Franeker, van een matig Arum.
Het is even geleden, maar daar was ie weer. Een nederlaag. Wel even wennen. Maar, meer dan terecht overigens.
Arum was slordig in de afwerking, en in de verdediging. Het was aan Sem de Vries te danken dat het bij deze uitslag bleef.
Maar goed, hier leren we ook weer van.
Een hoogtepunt was een schitterend doelpunt van Jurre. Van eigen helft over de keeper.
Onze dank gaat uit naar Jelle Dijkstra en Hylke B. Fijn dat de jongens ons willen. Hylke scoorde ook nog!👍🏻
Volgende week herkansing in Berltsum.

JO11-1 (Achlum)
Ook deze wedstrijd konden de thunderbirds niet overtuigen weer werden de fouten genadeloos afgestraft door Franeker. Deze keer konden we wel nog een paar mooie goals scoren. En zo nu en dan een paar mooie combinatie s op het matje leggen . Op naar volgende week de aanhouder wint.😉 Eindstand 6-3.

JO12-1 (Achlum)
Afgelopen zaterdag waren we op bezoek bij MKV in Leeuwarden. Eenmaal aan de wedstrijd begonnen waren de mannen nog niet wakker . En keken we binnen 10 min tegen een 2-0 achterstand aan.🤔 met de time-out de boys even toegesproken en wat aanwijzingen gegeven , en ja hoor het treintje ging rijden . Binnen 5 min was het 2-2 en daarna snel 2-3 voor ons . Net voor de rust weer MKV er nog 3-3 van te maken door middel van een rommel goal . Na de beker limonade gaan we er weer plat voor , en door goed samenspel en geweldig voetbal weten de boys er 3-6 van te maken 💪🏻💪🏻de punten gaan weer mee naar Achlum ! #Stormvogels’64JO12-1

JO12-2 (Arum)
De JO12-2 speelden in Nieuwehorne tegen UDIROS op een hockeyveld (korfbal). De lijnen stonden er wat anders op . Dat was even wennen!! Dus zomaar 0-2 achter. Toen nog een bal tussen de benen door bij Sander was het 0-3 .
een mooie triktrak kwamen we op 1-3. 2de helft voor de wind en kwamen we uiteindelijk op 3-3 . Laatste 5 min. Nog een goal tegen . 4-3 dit was de eindstand😞  volgens de jongens kwam het door de bal, die was veel te licht…groet Lolke

JO13-1
Het gaat steeds beter lopen bij dit team. Al voor rust stonden de JO13 met 3-0 voor tegen ONS in Sneek. Door goals van het spitsenduo Andries 2x en Mike. Na rust bracht ONS twee sterke wissels in. Het resulteerde in een snelle 3-1. Maar doet goed verdedigend werk scoorde de tegenstander niet meer. En dat gold ook voor de Arumers.

JO15-1
Eindelijk mogen we weer de wei in en treffen we meteen de koploper. Nog geen wedstrijd in de benen is het vanaf de start wel onze wedstrijd.  Alleen missen we het gevoel en gaat FVC er met de winst vandoor. Nog genoeg om op te trainen, maar zeker niet ontevreden. We gaan een leuk tweede helft van het seizoen tegemoet, dat weet ik zeker. Francis

JO17-1
2-0 kwamen de JO17 voor in Sint Nicolaasga. Maar vlak voor rust stond er 2-2 op het scoreboard. Na rust was het onze JO17 wat voetbalde maar counterde de tegenstander na een 5-2 overwinning. De talentvolle Rinnert scoorde beide doelpunten. Waarvan de eerste uit een prachtige vrij trap. Zie filmpje hieronder

JO19-1
In een, qua tempo, zomeravond voetbal wedstrijd waren onze JO19 spelers in de tweede helft duidelijk beter dan Makkum. Kevin 2x, Jort en Hidde scoorden de uiteindelijke 4-0 in Makkum.

9 maart 2020