Corona update KNVB

Een update van de KNVB:
Een nieuwe week is weer voorbij. Deze week kondigde premier Rutte aan dat we met z’n allen moeten nadenken over hoe de nieuwe ‘1,5 meter samenleving’ eruit gaat zien. Ook wij zijn – in samenwerking met NOC*NSF en de andere sportbonden – achter de schermen druk bezig met het uitwerken van algemene richtlijnen en protocollen voor de sport en specifiek het voetbal. We brengen in beeld hoe een mogelijk gefaseerde versoepeling voor de sport eruit zou kunnen zien. Vanzelfsprekend volgen we hierin altijd de adviezen en maatregelen die vanuit de overheid worden afgegeven. Veiligheid staat voorop. Zodra hierover meer duidelijk is, laten we dit uiteraard snel aan jullie weten.

Thuistrainingen voor pupillen, junioren en senioren
Sinds vorige week zijn we gestart met een online platform waarop iedere week thuistrainingen worden gepubliceerd voor pupillen, junioren en senioren. De trainingen staan onder leiding van een professionele trainer en richten zich op ‘voetbalfitheid’ voor de verschillende leeftijdscategorieën. Op www.knvb.nl/voetbalfit vind je op dit moment de eerste vier volledige trainingen. De komende periode wordt het platform aangevuld met meerdere trainingen die worden gegeven door verschillende KNVB-trainers. Deel deze pagina dus vooral ook met jouw leden zodat ze – ondanks deze omstandigheden – toch ‘voetbalfit’ blijven.

Foto’s wijzigen spelerspas
Inmiddels is de mogelijkheid om de foto op de spelerspas te wijzigen, vervroegd opengezet. Dit kunnen spelers zelf doen via de voetbal.nl app of de wedstrijdzaken app.

Tot zover de update voor deze week. Dinsdag 21 april geeft het kabinet meer duidelijkheid over de maatregelen die gelden na 28 april om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Uiteraard brengen wij zo snel mogelijk in kaart welke gevolgen dit heeft voor het voetbal. In onze volgende nieuwsupdate komen wij hier uitgebreid op terug.

Houd je haaks, blijf gezond en let op elkaar!

Met sportieve groet,
KONINKLIJKE NEDERLANDSE VOETBALBOND