Arum twee op tournee!

Weer een stukje v.v. Arum geschiedenis, verslag uit 2006, met quizvraag!

Het tweede elftal van de v.v. Arum oftewel “het beloftenteam” speelde afgelopen zaterdag (21 januari 2006) een oefenwedstrijd tegen Leeuwarder Zwaluwen 6 in het Cambuur stadion. Het was afgelopen zaterdagmiddag een hele belevenis voor de spelers en leiding om in een echt voetbalstadion te mogen voetballen. En dan ook nog op kunstgras.
Onder toeziend oog van een 50-tal supporters startte Arum goed en kreeg in de beginfase een paar goede mogelijkheden. Toch duurde het tot de 20e minuut voordat Arum via Gosse Douna op voorsprong kwam. Gosse kopte een corner prima in. Daarna kroop Leeuwarder Zwaluwen 6 (zij spelen een klasse hoger dan Arum 2) uit hun schulp en creëerde een groot aantal kansen. Al snel werd het 1-1. Daarna was Arum de kluts kwijt. Persoonlijke fouten zorgde ervoor dat de ruststand 3-1 in het voordeel voor de Leeuwarder Zwaluwen werd. Na de rust eigenlijk hetzelfde beeld. Leeuwarder Zwaluwen liep uit naar een 5-1 voorsprong. Maar het laatste halfuur was het Arum wat de klok sloeg. Het zette meer druk en Halbe van der Schaaf zorgde via een goede actie voor de 5-2. Dezelfde speler werd kort daarna neergehaald in het strafschopgebied. Rene van der Veen mocht het vonnis vellen. Hij bepaalde de eindstand in een overigens zeer sportieve wedstrijd op 5-3. Arum sloot de wedstrijd dus goed af. Hopelijk krijgt het laatste halfuur een goed vervolg in de competitie.
De meningen over het kunstgras waren verschillend. Volgens de een was het prima. De ander had last van zijn liezen door deze ondergrond. Conclusie de bal rolt sneller daar tegenover staat dat je als speler niet door glijdt. Hetzelfde effect als in de zaal.
A.Z. spits Shota Arveladze maakte laatst in een interview een prachtige vergelijking n.l.:
,,Voetballen op kunstgras, dat is als vrijen met een opblaaspop.”
Hij zal het wel weten!

Vraag 2:
Keeper van het toenmalige “Tweede” was Jesse de Boer.
Wat is hij maatschappelijk geworden:
A. Onderwijzer (e)
B. Politieman (a)