Verdere versoepelingen Voetbal!

Er zijn gister (24 juni) weer heel wat versoepelingen van de coronamaatregelen doorgevoerd. De belangrijkste is dat ook de senioren weer een partijtje en dus wedstrijden mogen spelen per 1 juli a.s. En dat de competitie wrs. gewoon gaat starten in september. Ook mag er weer publiek komen bij wedstrijden. Maar dan wel op 1,5 meter afstand. Of zoals een bestuurslid van de v.v. Arum meldde: “Op fiif tegels ôfstân“, doelend op het tegelpad om het veld…..

Van de KNVB kregen we het volgende bericht:
Met de gister aangekondigde versoepelingen van de coronamaatregelen komt de start van het nieuwe voetbalseizoen wederom een flinke stap dichterbij, zowel voor de voetballers als voor bezoekers van de wedstrijden.

Startdata
Alle voetbalteams kunnen zich dus op een gedegen wijze gaan voorbereiden op het nieuwe seizoen.
Om het coronavirus onder controle te houden, heeft het kabinet op 21 april alle voetbalwedstrijden verboden tot 1 september. Deze maatregel vervalt per 1 juli en sporten zonder fysieke beperkingen (zoals het onderling 1,5 meter afstand moeten houden) is vanaf dezelfde datum toegestaan. Alle amateurteams kunnen zich dus op een gedegen wijze gaan voorbereiden op het nieuwe seizoen. De competities in het amateurvoetbal kunnen nagenoeg starten op de reguliere data van de speeldagenkalender.

Publiek
Voor het amateurvoetbal betekenen de nieuwe versoepelingen dat het weer bezoekers kan toelaten op de accommodaties. Familie en vrienden kunnen dus weer langs de lijn plaatsnemen mits ze zich houden aan de basisregels.

Meer versoepelingen
Gister zijn er nog meer versoepelingen aangekondigd voor het voetbal. Zo mogen de sportkantines definitief vanaf 1 juli weer open. Dit was eerder aangekondigd en zou doorgaan mits een tweede coronagolf zou uitblijven.
Enige tijd geleden was al bepaald dat jeugd weer zonder beperkingen mocht trainen. En dat het sanitair bij de verenigingen zoals douches weer gebruikt bij de jeugd tot 18 jaar gebruikt mag worden.
(Wat betreft het gebruik van douches en kleedkamers voor senioren; We wachten we nog even het nieuwe protocol van de KNVB af)

Foto: Kevin maakt de "laatste goal" van het afgelopen acute gestopte seizoen,namens Arum 1, uit tegen Holwerd op 7 maart j.l.
25 juni 2020