Rondje langs de velden….

Daar was hij weer het item: “Rondje langs de velden”. Met natuurlijk kleine “WhatsApp” verslagjes van de wedstrijden van alle (samenwerkende SJO Arum/Stormvogels’64) teams. Meestal verzorgd door de coaches.
It Twadde en de junioren teams speelde nog voor de beker en de pupillen starten met hun zogenaamde 1e fase competitie. It Tredde en de JO17-1 waren overigens vrij afgelopen zaterdag. De rest kwam 5 september wel in actie.

It Twadde
Een paar weken terug oefende It Twadde tegen Tzum 1. Ze werden van het veld geblazen (10-0 verlies) Afgelopen zaterdag werd er tegen dat datzelfde Tzum, nu voor de beker, weer verloren. Echter werd er nu na een knappe wedstrijd met slechts 3-1 verloren. Er zit progressi in, aldus de coach.

It Tredde
Was vrij!

JO08-1 (Arum)
Zo de eerste wedstrijd zit er weer op voor de jongens van JO-8. Na een te lange pauze mag het weer en voor het eerst op een half veld en 2x 20 minuten. De eerste helft wist Arum op voorsprong te komen ze gingen met 3-0 de box in voor wat rust. De 2e helft hebben ze nog een keer 3 goals weten te scoren. Maar wat een regenbui al niet kan doen, Franeker wist hier een voordeel uit te pakken en wist binnen no time onze laatste man onze “nieuwe” keeper 4x te passeren uiteindelijk herpakte Arum de verdediging en kreeg de keeper weer wat rust in het veld uiteindelijk is de eindstand 6 tegen 4 geworden top gedaan jongens op naar wedstrijd nummer 2. (Riemer)

JO10-2 (Arum)
Wat een start van het seizoen!  Harlingen was de tegenstander in deze eerste wedstrijd. Met Roan in het doel, Jelle en Redmar achter, Siard en Bram midden en Rutger en Hylke voor, gingen we los. Gelijk vanaf de aftrap binnen een minuut al gescoord. Dat was een mooi begin van de wedstrijd. En we gingen maar gelijk door naar 2-0, 3-0,  4-0. Daarna was het even rustig en kwam ook Harlingen een paar keer dicht bij de goal. Maar de paal was onze redding. Na de eerste time-out toch ook een aantal goals voor Harlingen, waardoor we de rust in gingen met 4-3. Na de rust werd het gelijk 4-4 en moesten we ons weer even opscherpen. Dit lukte en zo eindigde de wedstrijd in een verdiende 8-4 overwinning. Een mooie opsteker, zo aan het begin. Op naar volgende week! Dan uit tegen Bolsward. (Anno)

JO10-1 (Achlum)
Ondanks dat we met 2-9 verloren hebben, hebben we een goede wedstrijd gespeeld tegen Franeker. De keepers Thyme en Luuk hebben meerdere goede reddingen gemaakt. In het veld werd goed meegevoetbald en hard gewerkt. Daardoor groeiden we in de wedstrijd en heeft Jelmer twee keer kunnen scoren. Top gespeeld allemaal! aldus coach Tijmen.

JO11-1 (Achlum)
Op 5 september gespeeld bij Sc Franeker. We werden bij de deur opgewacht door oud v.v. Arumer Atze Bosch, das altijd leuk elkaar weer even treffen als Arumers. Het werd uiteindelijk  3-1 Voor Franeker, met toch een prachtig doelpunt door perfecte samenwerking van Jelke, Jelmer en Jesse die de eer had om het doelpunt te maken. Ondanks verlies mooi gespeeld en met rode kopjes van het veld! groet Joris de Jong

JO12-1 (Arum)
‘De kop is er af’ (door Thon)
Na een leuke leerzame oefenwedstrijd vorige week, nu de eerste competitie wedstrijd. Het begin was even spannend, in de warming up verdraaide Sem van Eijk, waardoor we nog Hylke Brouwer bij de jo11 weg konden plukken! Met dank daarvoor. Het was al gauw duidelijk dat Franeker niet een hele sterke ploeg had, maar dan nog. We hadden een strijdplan afgesproken, en de mannen vulden dat perfect in. Een prima eerste helft, waar bij vlagen heel aardig gevoetbald werd, werd afgesloten met een 3-0 voorsprong door een glaszuivere hattrick van aanvoerder Jitse Bosch. De tweede helft begon wat onrustig, met een tegendoelpunt tot gevolg. Maar goed, we waren gelijk weer wakker. Daarna werd de wedstrijd een formaliteit. Jitse maakte nog 2 goals, Daley, Dion, Jan Bauke en Jurre maakte de negen vol.
Een prima start van de competitie, waar het voor Daley, Jurre, Niek, Sem en Semmy steeds vertrouwder wordt op een groter veld. Mede dankzij de hulp van de “oudere” Jan Bauke, Jitse, Rudmer en Dion staat er een leuk ploegje. Volgende week naar Bolsward!👍

JO13-1
Dit “nieuwe team”, qua combi Arum/Stormvogels’64 speelden een prima pot tegen de leeftijdsgenoten uit Makkum. Coach Gosse was kort en duidelijk na deze tweede bekerwedstrijd: Super Goed!!! 5-1 gewonnen.

JO14-1
De jongens van de JO14 kenden een bliksemstart. In een mum van tijd stond het 3-0 voor de JO14. De Koudumers, die ook wel een beetje kunnen voetballen stonden te slapen. Bij rust was het 5-0. In de tweede helft werd het een wedstrijd waarin de teams meer aan elkaar gewaagd waren. Maar met de 7-0 eindstand kan eigenlijk het halen van de volgende bekerronde deze jongesn met o.a. coach Elmer niet meer ontgaan.

JO17-1
Was vrij, na terugtrekking Tzummarum. Als het zaterdag a.s. tegen Marrum uit niet verliest is het een bekerronde verder.

JO19-1
De oudste jeugd van de SJO speelde een mooie wedstrijd tegen Oeverzwaluwen in Koudum. En met een 3-3 gelijkspel kon het tevreden zijn. Nu houdt dit team nog een theoretische kans op het halen van de volgende bekerronde. Dan moet het zaterdag a.s van Workum winnen. En is het afhankelijk van het resultaat van de ander wedstrijd.
Kevin was met twee assists en een goal de gevierde man bij de JO19. Maar vooral de uitblinkende keeper Arik voorkwam duidelijk een nederlaag.

7 september 2020