Rondje langs de velden…

Onder weer prachtige weersomstandigheden werden er afgelopen zaterdag weer heel wat wedstrijden afgewerkt. Met wisselende resultaten. De junioren teams speelden hun eerste competitieronde, de pupillenteams hun derde ronde in de eerste fase. Hieronder de Whats-App verslagjes!

It Tredde
De tegenstander, ONS Sneek 4,  wilde de wedstrijd graag verplaatsen. En dus wordt deze nu op zaterdag 17 oktober gespeeld.

It Twadde
Het ST Arum/Stormvogels’64 2 verloor met 3-1 van Joure. het had niet gehoeven volgens coach Gosse. persoonlijke foutjes lagen er ten grondslag. Hoogtepunt was de wereldgoal van Fedde.

JO08
Afgelopen zaterdag mocht de JO08 weer voetballen n.l.: in en tegen Sint Jacobiparochie. De jongens hadden er zin in en we hadden er top weer  bij! De eerste paar minuten ging het mooi gelijk op en werd er aan beide kanten een paar keer gescoord. Maar Sint Jacobiparochie ging er toch met de winst vandoor omdat ze net even wat meer geluk hadden dan ons. Eindstand 14-4.

JO10-2
Afgelopen zaterdag uit tegen Makkum. We begonnen sterk en kwamen al snel met 1-0 voor. Maar Makkum had snel een antwoord en daardoor was het weer snel 1-1. Dit ‘ping-pongen’ ging door tot 5-4, steeds een doelpunt voor en Makkum kwam weer terug. Uiteindelijk trok Makkum aan het langste eind en werd het uiteindelijk 10-6. Volgens coach Anno.

JO10-1
Bij vlagen was het spel  erg spannend bij dit heel jonge team. De tegenstanders zijn te tserk voor ons in deze competitie, volgens coach Ronald. Het werd uiteindelijk 7-0 voor de tegenstander.

JO11-1
Woensdag bij de training waren de mannen en dame even goed bij gestuurd en getraind door dhr Velsen en Jeninga. En wij 19 September vol goede moed naar ons achter tuin . Zeerobben in Harlingen,  de training nogmaals besproken wat we hadden geleerd . Nou dat was blijven  hangen, er werd prachtig samengewerkt. Voor rust was het al 1- 5 voor ons. En in de tweede helft ging de trein door en uiteindelijk werd het 2-8 En waren de Thunderbirds terug 😉en ging een trots van het veld .groet Joris de Jong

JO12-1
Makkelijke overwinning voor de JO12.
De derde competitie wedstrijd stond op de planning, en wel in en tegen St. Annaparochie. Vooraf waren we beducht voor mogelijk een lastige wedstrijd, maar het tegendeel was waar. Het werd een hele eenvoudige 11-1 overwinning. Daarom voor deze keer een iets anders verslag.
We vertrokken mooi op tijd richting St. Anne😉En na een goede warming up, gingen we ‘los’.
Al snel een comfortabele voorsprong. En dus verder een “makkie”.
Maar iets anders. De ‘leiding’ wil graag wat complimenten uitdelen.
Ten eerste Sem. Onze rots in de branding. Gaat vrolijk verder waar hij gebleven is, namelijk ballen tegen houden. Knap!
Dan de andere ‘ jonkies’. Daley, Jurre, Niek en Semmy.
Passen zich blijkbaar moeiteloos aan aan het grote veld en het grotere aantal tegenstanders. Niek en Semmy gaan met de week beter spelen, dat geldt ook voor Jurre die ook inziet dat hij meer ruimte heeft dan hij gewend was, en dus ook z’n dribbels kan uitvoeren.
Dan Daley. Het heeft twee wedstrijden geduurd, maar hij is er weer! De dodelijke spits!💪🏾 En dat alles dankzij de “oudjes”. Jan Bouke, Rudmer, Dion en Jitse. Een groot compliment voor deze heren. Zijn super positief en helpen de andere zoveel mogelijk. Klasse!
En dan zonder de anderen tekort te doen, het scorend vermogen van Jitse. Twaalf goals in drie wedstrijden helpt natuurlijk ook wel😀
Volgende week de topper tegen het eveneens ongeslagen Zeerobben. Aanvang kwart over elf. Komt allen!!!!!!

JO13-1
De Competitie is weer begonnen . Het eerste wat de boys zeiden toen de tegenstander het veld op kwam lopen “Zo die zijn groot” 😅 eenmaal aan de wedstrijd begonnen was het allemaal nog wat voorzichtig maar al snel weten we door al die lange bomen heen te spelen en op een 1-0 voorsprong te komen ! Door een mooi actie en samenspel krijgen we de 2-0 ook tegen de touwen . Net voor rust weet DFC toch de aansluiting te vinden en maken de 2-1 “Rust” na de beker limonade gaan we weer vol ten strijde en na vele goede kansen , is daar toch de 3-1 . Het gaat heen en weer beide partijen krijgen meerdere kansen . DFC weet de 3-2 te maken . Na dit goal weten de mannen onder hoge druk toch stand te houden en sturen DFC met lege handen terug naar huis ! Ik zeg een goede start van de Competitie! 💪🏻groet Gosse

JO14-1
Het talenten team van Michel en Elmer, met de trainers Dennis en Arik, reisden weer af, net als de eerste bekerwedstrijd, naar Hielpen. Er werd weer gewonnen en de nul werd ook weer gehouden. Knap: uitslag 5-0! Komende zaterdag speelt het thuis tegen Oeverzwaluwen, waar het nota bene twee weken terug ook al tegen speelde voor de beker……

JO17-1
Wegens de Freule werd de wedstrijd van de JO17 verplaatst naar zaterdag 17 oktober

JO19-1
Na 9 minuten stond er al 3-0 voor dit team op het Scorebord. En na nog een paar kadootjes was het bij rust al 6-1. De wedstrijd was gespeeld. De tweede helft was echter voor de tegenstander Blauw Wit’34 wat zich kanp herstelde na een dramatische eerste helft. De eindstand werd uiteindelijk 8-2. Waarbij het achtste doelpunt gemaakt door de talentvolle Jort de Jong een prachtige aanval was. Jort scoorde in totaal viermaal, Hidde driemaal en Martijn 1 keer!  Mooie start van de competitie, aldus de coach.

22 september 2020