Valse start voor Arum

In de 77e minuut had Kevin Jaarsma, afgelopen zaterdag, voor Arum 1 middels een grote, eigenlijk niet te missen kans de wedstrijd op slot kunnen gooien. En daarmee Arum eindelijk eens aan een overwinning kunnen helpen dit seizoen. Maar de kans werd om zeep geholpen en dan is daar een van de voetbalwetten: “Als je ze zelf niet maakt dan doet dat de tegenstander wel”. Een minuut later lag de bal inderdaad aan de andere kant in het net. En net als vorige week viel Arum als een kaartenhuis in elkaar. In een mum van tijd stond er, middels een weggegeven strafschop en vrije trap, 1-3 op het scorebord. In een nog kort offensiefje maakt Jeroen van dellen via een kopbal nog wel 3-2.  Maar de teleurstelling was na 90 minuten groot. “Zo winnen we nooit een wedstrijd” sprak een van de betere spelers deze middag, Jacob van Althuis, kort na de wedstrijd. Trainer Edwin vatte de wedstrijd kort samen: “Niets te nadele van de kwaliteiten van Boornbergum, maar wij hebben vanmiddag puur van onszelf verloren”.
Boornbergum speelde een tactisch goed spelletje. En bezit een aantal goede spelers. Terwijl Arum op zoek ging na de openingsgoal was het Boornbergum die met vlijmscherpe uitvallen ook gevaarlijk was. Na een kwartier kon Arum via een penalty op voorsprong komen, maar Tim Jaarsma miste helaas. Niet veel later was het wel raak. Via een actie van Kevin Jaarsma kwam de bal bij B.T. en die prikte hem mooi achter de keeper van Boornbergum. In de tweede helft ging Arum op zoek naar de 2-0. En Boornbergum wachtte eigenlijk rustig af. En Arum was de betere ploeg. Tot dat dramatisch laatste kwartier.
Mentale weerbaarheid; moeten we altijd wel op zoek naar de 2-0, waren zo de conclusies van de teleurgestelde supporters.
De doelpunten machine loopt bij Arum nog niet als voorheen. Al was dat het geval ook al een aantal wedstrijden voor de “coronastop” vorig seizoen.
Maar er komen betere tijden en het seizoen is nog lang om er nog maar een paar clichés in te gooien.
Volgende week weer nieuwe kansen….
Maar wat was het jammer afgelopen zaterdag. Prachtige omstandigheden, een prima veld, een goede sfeer. Maar dus een desastreus einde van de wedstrijd met als gevolg valse start van het seizoen.

Maar wel met mooie foto’s van Willen Rienk Miedema. Zie zijn facebook pagina!

20 september 2020