35+: na een jaar weer in actie!

Na bijna een jaar niet te hebben gevoetbald door de corona, mocht de 35+ afgelopen vrijdag hun kunsten ook weer laten zien. Dit najaar zitten we in de competitie met Minnertsga, Harlingen en Tzum. Iedereen had er weer zin in, want met maar drie afmeldingen, konden we toch met 11 man vertrekken. Dus 4 wissels, wat gezien de trainingsarbeid van de meeste spelers geen overbodige luxe was. Er zat hier en daar nog wat stof op de contactpunten, want het hoofd wilde vaak wel, maar dan de benen bleven wel eens achter. Ach ja we zijn ook geen twintig meer 😁. We begonnen voortvarend tegen Tzum. Bij het eindsignaal stond er 2-1 op het scorebord. 2 assists van onze jonkie Ronald ( hij is tenslotte de jongste) op Robert (de een na jongste) die de beide goals voor zijn rekening nam. Toen Minnertsga, een nieuwe ploeg voor ons. We waren mooi in evenwicht en door goed keeperswerk van Francis, hielden we de nul. Helaas kwamen we zelf ook niet tot scoren en bleef de teller op 0-0 staan. Omdat het donker werd en ook Tzum maar een veld met licht heeft, even een pauze en tijd voor een bakkie thee. De laatste wedstrijd was tegen oude bekende Harlingen. We beginnen goed, maar toch kwam Harlingen op 2-0. Ook een paar goede aanvallen, vergelijkbaar met een mes dat door een zacht pakje boter gaat, werd het net niet gevonden. Toch een goede start voor het team, dat zoals al gezegd bijna een jaar heeft stilgestaan. Volgende wedstrijdavond is op vrijdag 9 oktober in Minnertsga. Misschien tussendoor nog eens even trainen om het stof wat van de contactpunten af te halen, dan gaat dit ook vast weer een mooie avond worden. We zijn als teams mooi aan elkaar gewaagd, wat het spel en enthousiasme alleen maar ten goede komt.
Tot de volgende! (Anno)
Op de site van v.v. Tzum staan een aantal prachtige foto’s van deze 35+ avond: klik hier!

28 september 2020