8 glunderende gezichten.

We misten nog 1 verslag van afgelopen zaterdag, die van de JO10-1. Zij behaalden hun eerste overwinning dit seizoen. Dus daarvoor even speciaal aandacht met dit onderstaande verslag:

Zaterdag 26 september heeft JO10-1 in Sexbierum gespeeld tegen AVC, beide teams hadden 8 spelers mee dus we speelden 7 tegen 7.

Thyme stond de eerste helft op goal, Jelte N. achterin Senne, Benja, Sil en Jelte V. op het middenveld en Jelmer en Luuk voorin.

De eerste minuten van de wedstrijd begon rustig. Stormvogels liet net als de eerdere wedstrijden goed voetbal liet zien. We pakten veel ballen af en liepen goed vrij. Ondanks dat de tegenstanders wat meer trokken en duwde dan we gewend waren, lieten we ons niet uit het veld slaan.
En gaandeweg de eerste helft kwamen de Stormvogels steeds vaker en dichter in de buurt van het goal van AVC. Hierdoor kregen onze aanvallers meer kansen en zo kon Luuk het eerste doelpunt scoren!
We gaven weinig kansen weg en bleven goed voetballen en zo kon Luuk ook de tweede goal maken. Nu met een afstandsschot. Dit tweede doelpunt gaf het team veel vertrouwen. Dat zag je, zeker na de rust, terug in het spel.

Jelmer stond inmiddels in de goal. Luuk en Jelte N. wisselden van plek en Thyme stond naast Jelte N. voor in. Door het vertrouwen van de eerste helft, gingen we nog beter spelen. Sil speelde erg goed over en was veel bij de tegenstander aan het storen.
Senne toonde veel lef bij het afpakken van de bal. Zij kan harder rennen dan alle tegenstanders.
Luuk die niet alleen twee keer scoorde, maar ook achterin de juiste keuzes maakte en op de juiste momenten ingreep.
Benja die ondanks het stevige spel van de tegenstander de bal goed vast wist te houden en daardoor mooi over speelde.
Jelte N. kaapte vaak de bal van de tegenstander, keek goed naar de vrije plekjes bij het overspelen en verdedigde stevig mee.
Jelmer had als keeper een aantal goede reddingen en bracht de de bal via de zijkanten in het veld. Jelte V. voetbalde goed mee stoorde de tegenstanders in hun aanvallen en het scheelde maar een halve meter of hij had voor het derde doelpunt gezorgd.
Maar die eer was voor Thyme. Hij wist veel ballen af te pakken en ook nog het derde en laatste doelpunt te maken voor Stormvogels .

Eindresultaat 0-3 winst, 8 glunderende gezichten en een super trotse coach.
2 oktober 2020