Kleine versoepeling in het voetbal!

Het kabinet heeft dinsdagavond 17 november de extra corona maatregelen die voor de afgelopen twee weken waren ingesteld versoepeld. We gaan wat betreft het voetbal terug naar de maatregelen die vanaf 13 oktober j.l. zijn ingesteld. Voor de maatregelen in het voetbal zal er een kleine verandering  zijn n.l. de senioren mogen weer in groepen van vier personen trainen (met 1,5 meter afstand)
De corona maatregelingen die dus vanaf woensdag 18 november gelden zijn in hoofdlijnen:

• Wedstrijden van alle amateurcompetities zijn tot nadere order niet toegestaan.
  • Seniorenteams mogen weer trainen in groepen van vier personen en met onderling 1,5 meter afstand.
  • Voor jeugdteams geldt geen beperking in de groepsgrootte en de onderlinge afstand tijdens de training. Zij mogen onderling training wedstrijdjes spelen bij de eigen vereniging.
  • Alle kantines en kleed- en doucheruimtes blijven gesloten.
  • Geen publiek toegestaan op de sportaccommodatie.

Trainingen komende weken!
Trainingen van de JO08 tot en met de JO19 blijven dus gewoon doorgaan op de vaste trainingsavonden. Ook met de Voetbalschool op vrijdagmiddag gaan we gewoon door! Ook zullen de komende zaterdagen een aantal voetbalactiviteiten worden georganiseerd voor de jeugd.
De hoofdtrainer Edwin Wittink zal de komende weken de senioren weer op dinsdagavond en donderdagavond trainen maar nu in groepjes van vier personen.

Competitie
Het uiteindelijke besluit om de competitie in januari wel/niet te hervatten, neemt de KNVB uiterlijk in de week voor de kerstvakantie.

Winteractiviteiten
Wat betreft de winteractiviteiten en eventuele alternatieven, die altijd door de vereniging in de maand december werden georganiseerd, daarover wordt op korte termijn door het bestuur verdere mededelingen gedaan via deze site.

18 november 2020