Hoe gaat het verder? Update Competitievoetbal

Bericht van de KNVB:
Vanwege de coronamaatregelen is dus onlangs besloten dat de competities in het amateurvoetbal in ieder geval tot medio januari stilliggen. Het streven is om de competitie in het weekend van 16/17 januari weer te hervatten, mits de coronamaatregelen dit toelaten. Uiterlijk half december wordt hier een besluit over genomen en wordt bepaald op welk moment het seizoen definitief hervat kan worden.
Doordat dit seizoen geen ‘normale’ lengte heeft moeten er uiteraard veel wedstrijden opnieuw ingepland worden. Om ons voor te bereiden op de verschillende scenario’s voor de herstart van het seizoen wordt de komende periode gebruikt om de wedstrijdplanning opnieuw in kaart te brengen.

Geblokkeerd
Om te voorkomen dat clubs in Voetbal.nl allerlei verplaatsingen van wedstrijden zien die nog niet definitief zijn, is vanaf vandaag de weergave van de uitslagen en het wedstrijdprogramma tijdelijk geblokkeerd. Hierdoor word je als club ook niet overspoeld door onnodige automatische mailberichten en pushmeldingen. De competitie-indeling en stand blijven gedurende deze periode wel zichtbaar.
Zodra duidelijk is wanneer de competities weer worden hervat, wordt de actuele wedstrijdplanning weer zo spoedig mogelijk zichtbaar.

Vervolg competities:
De competities van de senioren worden in principe ‘gewoon’ uitgespeeld. Daarbij geldt dat deze competities worden hervat zodra dit weer mogelijk is. Het streven is nog steeds om de competitie in het weekend van 16/17 januari weer te hervatten

De JO13 t/m JO19
Net als afgelopen jaren worden de teams voor de voorjaarsreeks junioren 1
e klassen en lager binnenkort weer opnieuw ingedeeld. Normaliter worden deze indelingen gebaseerd op de (eind)standen van de najaarsreeks. Aangezien er in dit seizoen geen (eind)standen van de najaarsreeks beschikbaar zijn en er slechts een gering aantal wedstrijden zijn gespeeld, zal in het voorjaar 2021 in twee delen worden gesplitst van zeven wedstrijden. In deze competities worden de teams opgedeeld in poules van 8 waarin een halve competitie wordt afgewerkt. De resultaten uit de eerste reeks vormen dan de basis voor de daarna samen te stellen voorjaarsreeks.

De JO08 t/m JO12
De 1e fase van de competities voor de leeftijdsgroepen O8 t/m O12 was net afgerond toen ook deze competities door de coronamaatregelen stilgelegd werden. Hierdoor kon de voorgenomen 2e fase niet van start gaan. De KNVB richt zich op een mogelijke hervatting van de competities vanaf 16 januari 2021.

Tijdspad
Belangrijke data voor het tijdspad met betrekking tot de voorjaarsreeks waarbij is uitgegaan van een herstart van de competities op 23 januari 2021. In het geval dat dit niet mogelijk is, dan kan dit onderstaande traject aangepast worden.

19 december 2020:  Publicatie van de indeling eerste reeks junioren en de 3e fase pupillenvoetbal.
6 januari 2021: Publicatie van de wedstrijdprogramma’s.
23 januari 2021: Start van de competities O13 t/m O19 Start van de 3e fase O8 t/m O12.

23 november 2020