Krantenknipsels (1)

In deze coronatijd zonder wedstrijdverslagen e.d. duiken we de geschiedenis van de v.v. Arum in met een aantal krantenknipsels uit het verleden (1975-1999)

Boze reacties v.v. Arum (1975)

Het eerste krantenknipsel wat we erbij pakken komt uit april 1975.  In de Harlinger courant stond toendertijd een wedstrijdverslag van Arum 1 zm (zaterdagmiddag) tegen Zeerobben 5.
In het seizoen ’73-’74 krijgt de v.v. Arum voor het eerst een Zaterdagmiddag elftal. Het hier geplaatste, niet geheel sympathieke, krantenartikel is van een seizoen later. Het seizoen erop, ’75-’76 wordt dit team nota bene kampioen! Hoewel het nu weer heel actueel is wat betreft het overgaan van zondag- naar zaterdagvoetbal, stapte de v.v. Arum in het seizoen ’78-’79 reeds over naar de zaterdag.
Het krantenartikel bestaat uit vier delen n.l.: Het betreffende wedstrijdverslagje, de reactie van de v.v. Arum voorzitter Johannes van IJs. (Sportvrienden) De reactie van Jan Hiemstra, vrijwilliger v.v. Arum (Geachtte sportverslagever 2x) en de reactie van het bestuur van Zeerobben. Klik op de afbeelding om deze te vergroten.

6 januari 2021