Nieuws update: Scenario’s competities

Van de KNVB:
Scenario’s competities
In de vorige nieuwsupdate gaven we al aan dat uiterlijk in de week van 9 februari een beslissing wordt genomen over de resterende scenario’s voor een eventuele herstart van de competities. Om één van deze scenario’s tot uitvoer te brengen zal er voor de senioren A-categorie uiterlijk in het weekend van 10 en 11 april gestart moeten worden. Voor de overige competities gelden er andere deadlines. In de week van 9 februari gaan we definitief bekijken of en welk scenario nog mogelijk is en welke deadlines hieraan gekoppeld zitten. Hierbij houden we ook rekening met de trainingsopbouw naar een eventuele herstart.

Alternatieve competities
Mochten de maatregelen blijven aanhouden en blijken dat de huidige scenario’s niet meer haalbaar zijn, dan zal er worden besloten om de competities voor het seizoen 2020/’21 definitief niet meer te hervatten. Er vindt dan uiteraard ook geen promotie/degradatie plaats.

In plaats daarvan zullen we voor het veldvoetbal in de resterende maanden van dit seizoen op basis van inschrijving (regionale) competities of bekertoernooien organiseren voor alle categorieën, inclusief het standaardvoetbal. Op die manier kunnen teams dit seizoen alsnog op een competitieve manier wedstrijden tegen elkaar spelen. Deze competitievorm staat los van het reguliere competitieaanbod en er zal dan ook geen promotie/degradatie aan worden gekoppeld. Clubs die onderling al bezig zijn met de organisatie van eigen competities roepen we dan ook op aansluiting te zoeken bij het aanbod dat door de KNVB zal worden georganiseerd. Op die manier kunnen we voor zoveel mogelijk voetballers een passend aanbod organiseren.

23 januari 2021