Versoepelingen per 3 maart!

Naar aanleiding van de persconferentie van afgelopen dinsdag 23 februari 2021:

Sinds dinsdag 15 december 2020 is Nederland ter bestrijding van het coronavirus in een strenge lock down om contacten tot een minimum te beperken. Voor het senioren voetbal betekent dit dat in ieder geval tot en met 2 maart kan worden getraind onder bepaalde voorwaarden. Er geldt een avondklok tussen 21.00 uur en 04.30 uur. Deze avondklok geldt sowieso nog tot en met maandag 15 maart 2021!

Tot en met 26 jaar!
De jeugd tot achttien jaar mogen op sportaccommodaties in teamverband blijven sporten zonder dat ze anderhalve meter afstand in acht hoeven te nemen.  Per woensdag 3 maart mogen ook senioren tot en met 26 jaar in “teamverband” blijven sporten zonder dat ze anderhalve meter afstand in acht hoeven te nemen.  En onderlinge wedstrijden binnen de eigen club zijn waarschijnlijk ook toegestaan.

We wachten nog even af!
Wat betreft de precieze regels (b.v.b. qua leeftijd en is b.v.b. in teamverband per elftal e.d.) die we vanaf volgende week mogen hanteren, daarover wachten we nog even de protocollen van de NOC/NSF en de KNVB af!

Voor ons!
Voor ons als voetbalvereniging betekent dat vanaf volgende week 3 maart de meeste senioren (heren en dames) weer kunnen trainen in teamverband. Hoe de trainingen er voor volgende week, rekening houdend met de avondklok, eruit gaan zien en of er eventueel onderlinge wedstrijdjes kunnen er worden gespeeld op de zaterdag, daarover komen we binnenkort met een update!

23 februari 2021