Regio Cup update!

Het perspectief wat betreft het spelen van wedstrijden dit seizen is de Regio Cup. Dit is een kleine regio competitie, die zoals het nu staat vermoedelijk in de maanden mei en juni zal worden afgewerkt. Als er nieuws is omtrent deze Regio Cup komen we als v.v. Arum (en SJO met Stormvogels’64) met een update! Hier alvast de doelstelingen en regels wat betreft deze Regio Cup:

Automatische deelname Regio Cup
Alle teams (van dit seizoen) van de v.v. Arum en de SJO Arum/Stormvogels’64 doen mee aan deze Regio Cup. Dus ook de 35+ en het Vrouwen zevental!
(We hebben wel een verzoek gedaan voor specifiek Arum 1 en it Twadde om in een competitie te worden ingedeeld met Makkum, Bolsward en Mulier.)

Duur: Spelen zodra het kan tot en met het weekend van 26/27 juni

• Elk weekend een wedstrijd
  • Ter indicatie: Vanaf begin mei is dit 8-9 wedstrijden per team

Indeling poules Regionaal karakter

• Om een regionale indeling aan te houden wordt er aangestuurd op kleinere poules.
  • Afhankelijk van de startdatum zijn dit over het algemeen poules van 4 tot 6 teams.
  • Voor 7×7 (Vrouwen, 35+ en 45+) gaan we uit van het huidige speelschema. Aantal speelavonden is afhankelijk van startdatum

Niveaus: Gelijke krachtsverschillen.
In de poules worden de volgende niveaus bij elkaar ingedeeld:

• Categorie A (dus Arum 1): maximaal 2 verschillende niveaus bij elkaar.
    Categorie B (alle andere teams van v.v. Arum en de SJO): Indeling op basis van speelniveau.

Speeldag: Gemengde poules

• (Standaard, dus Arum 1) zaterdag- en zondagteams kunnen bij elkaar ingedeeld worden.
  • Zaterdag tegen zondag of v.v. op zaterdag 17:00 uur
  • Clubs kunnen altijd afstemmen om wedstrijden op andere tijd en dag te spelen, zoek elkaar op en stem af.

Wedstrijdopzet: Elke wedstrijd heeft een winnaar

• Gelijkspel is direct strafschoppen

Tuchtzaken: Geel wordt niet geregistreerd, direct rood en stakingen wel

• Gele kaarten worden niet in behandeling genomen (inclusief 2x geel) (Er worden geen kosten doorberekend)
  • (Directe) rode kaarten, stakingen of “niet opkomen” worden wel in behandeling genomen
  • De straftijdregeling is conform spelregels van toepassing bij de B categorie.

Speelgerechtigheid: Alleen voor huidige spelers van vereniging

• Alleen geregistreerde spelende leden van eigen vereniging kunnen deelnemen. Nieuwe leden per seizoen 2021/’22 zijn dus niet toegestaan.
  • Geschorste leden kunnen niet spelen, spelers die uitsluiting open hebben staan wel. Uitsluiting blijft open staan richting nieuwe seizoen

Wisselbeleid: Onbeperkt wisselen en terugwisselen

Gezien de lange periode dat er slechts beperkt kon worden getraind, is er vrijuit ruimte om spelers te wisselen. Hierbij kan een ook al gewisselde speler opnieuw worden ingebracht.(dus ook bij Arum 1) Er mogen maximaal 12 spelers op de bank zitten.
– Er wordt gebruik gemaakt van het mDWF.

Kijk ook op: http://www.knvb.nl/regiocup

4 maart 2021