Wanneer start Regiocup?

In het openingsplan van het demissionair kabinet van afgelopen dinsdag 20 april j.l. is er vanaf 28 april nog geen ruimte voor versoepelingen wat betreft de buitensporten en dus het voetbal. Dus voetballers ouder dan 26 jaar mogen nog steeds niet trainen. En ook zijn er nog geen wedstrijden voor bijvoorbeeld de jeugd wat betreft de Regiocup mogelijk. Maar zoals de voorzitter van de KNVB (amateurtak) Jan Dirk van der Zee terecht schreef: “De hunkering naar de club, het veld, het team en de wedstrijd wordt steeds groter”.

Realiteit
De realiteit zegt ons echter dat er nog steeds veel besmettingen zijn en in de ziekenhuizen lopen ze op hun tandvlees. Het is daarom begrijpelijk dat er voorzichtig wordt versoepeld.
En dus wachten we de persconferentie van 3 mei a.s. weer af wat betreft de eventuele versoepelingen voor na 11 mei.
Wij als bestuur hopen nog steeds dat er dit seizoen (tot eind juni) nog een aantal wedstrijden kunnen worden gespeeld…..

22 april 2021