Rondje langs de velden……

Afgelopen zaterdag 26 juni was de laatste zaterdag wat betreft de Regiocup. Er stonden nog slechts 2 wedstrijden op het programma. De JO10-1 (Achlum) en de JO08-1 (Arum) kwamen in actie. De JO10-1 speelde thuis tegen Mulier en verloor met 9-1. De JO08-1 speelde in de Regiocup drie wedstrijden een verslag van de leiders vind je hier:

Trainen, trainen, trainen, dat hebben we gedaan elke woensdag van 17.00 tot 17.45. We hebben zelfs in de Corona periode 2 nieuwe spelers weten te krijgen, om met z’n allen een 8-tal te vormen. Uiteindelijk is het gelukt om 3 wedstrijden te voetballen we hebben 1x uit gespeeld tegen Dronrijp, dit was de eerste wedstrijd spanning alom bij de jeugd wat kunnen we ook alweer verwachten hoe gaat alles ook al weer in zijn werk 😀😀. Door een goede inval beurt van Jildou Koopmans & Jaqueline terpstra als invalleiders is de eerste wedstrijd soepel maar helaas zonder punten voor Arum verlopen de tegenstander was te sterk.

Zaterdag 19 juni 2e wedstrijd thuis op sportpark de Bining thuis tegen Tzum al snel kwam Arum op een 1-0 voorsprong, samenspel en door tactisch voetbal werden er door Jordy 4 doelpunten gemaakt, Jeen mocht ook nog een doelpunt op zijn conto schrijven voor onze keeper Guus was het een rustige misschien wel saaie wedstrijd.  Jan en Demi elk een bal op de paal kortom een leuke wedstrijd eindstand 5-0 voor Arum 👍.

Zaterdag 26 juni alweer de laatste wedstrijd voor de zomerstop iedereen vol goede moet om 8.45 in de box team compleet, her en der wat kleine oogjes bij sommige spelers ouder/kind kaatsen van de voorgaande middag/avond zit nog in de benen, onze tegenstander Franeker, we konden niet door de verdediging komen en als je ze zelf niet maakt vallen ze vaak aan de andere kant in ons geval in de eerste helft 2 ongelukkige ballen die net over de lijn rollen. 2e helft heeft Franeker nog 3x de laatste man weten te passeren eindstand 0-5. Er is wel goed gevoetbald jongens en dame. Guus, Jeen, Demi, Jurre(L), Ewald, Jan, Jurre(D) & Jordy namens Elmer en Riemer bedankt voor de leuke trainingen en spannende wedstrijden nu eerst zomerstop en straks weer lekker voetballen in de JO-9.

Groet Elmer & Riemer

28 juni 2021