Arum wint ruim van Tzummarum

Afgelopen zaterdag 4 september speelde Arum 1 haar eerste bekerwedstrijd thuis tegen Tzummarum. Onder leiding van de jonge scheidsrechter Jens Bleeker uit St. Anna werd er om 14.45 uur afgetrapt. Tzummarum met trainer en oud-v.v. Arumer Henk Mulder verscheen ietwat gehavend in het veld omdat zij een aantal spelers misten. Vanaf de aftrap was het Arum wat het spel maakte. Creëerde genoeg kansen maar de afwerking was in de eerste helft zwak. Zoals trainer Edwin Wittink zei; “we hadden deze wedstrijd 12 dikke kansen, 6 voor en 6 na rust”. Voor de rust werd er echter geen kans benut. Na rust wel!  En na de 2-0, beide goals van BT, was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. De eerste van BT was een mooie kopgoal op aangeven van Dani. De tweede na een prachtige actie van Tim. Daarna breidde Arum de score uit. Via Tim, intikker, en Willem rebound werd het uiteindelijk, na aangeven van BT en een fraai schot van Jorrit, 5-0 in het voordeel van Arum.
Trainer Edwin was tevreden en zag in de tweede helft Dirk Henk Kuipers een prima debuut maken in het “eerste”. Volgens aanvoerder Jacob hebben we in Arum 1 er weer eens een “echte kopper” bij. Ook hield Arum de nul, keeper Jesse keepte attent.
“Komende twee weken worden serieuze tests” zo onderschreef Edwin na deze ruime bekerwinst. Dan volgen namelijk derde klasser Makkum en vierde klasser Franeker. (beide uitwedstrijden). Zij speelden overigens zaterdag ook tegen elkaar in Franeker en Makkum won met 5-2!

5 september 2021