Rondje langs de velden…

De kop is eraf! Afgelopen zaterdag 4 september betekende voor de meeste v.v. Arum, ST en SJO Arum/Stormvogels’64 de start van het seizoen. De JO09-1, JO13-1 en de O23 komen overigens volgende week zaterdag voor het eerst in actie. Maar er werden dus de nodige beker/competitie wedstrijden afgewerkt. Hier volgen weer de Whats-App verslagjes van de verschillende leiders/coaches

JO09-1 (Arumer team)
Was vrij, Tzum was verhinderd

JO11-2 (Arumer team)
Afgelopen  zaterdag de eerste wedstrijd van het seizoen. Een ongewijzigd team tov vorig  jaar, mag ik jullie (voor dit moment) even voorstellen: Roan, Siard, Jelle, Marit, Tess, Rutger, Redmar, Bram, Hylke, Stefan en Sabiene. Er komen er wellicht nog wel een paar spe(e)l(st)er(s) bij, maar dat horen jullie dan spoedig. Alleen de veld afmetingen voor dit seizoen waren nieuw, voor het eerst op een half voetbalveld. Een nieuwe uitdaging, maar tegen Bolsward was het zaterdag een mooie start. Ook voor Bolsward was het ‘grote’ veld nieuw, dus dat kwam mooi uit. Iedereen kreeg deze ochtend maar 1 opdracht mee en dat was de plek waar ze moesten staan en voor de rest lekker voetballen. SommIgen namen dit wel erg letterlijk, waardoor ze tijdens de aanval nog in de buurt van de eigen goal stonden.  Al doende leert men!  Beide teams waren mooi aan elkaar gewaagd, al starten wij in het begin sterker en stonden we met de rust met 2-0 voor. Maar na de rust was het Bolsward die langs zij kwam en op 2-2 kwam. We waren er nog niet. Na een 3-2 voorsprong kwam Bolsward ook nog een keer tot scoren en keerden we met een punt huiswaarts.
Groet, Anno

JO11-1 (Achlumer team)
De eerste wedstrijd van het seizoen 21-22 zit er alweer op. Om 8u verzamelen bij school, het is nog fris, maar het belooft mooi voetbalweer te worden. Op naar Easterlittens. Het team start dit seizoen in een nieuwe samenstelling. Haye, Jesse, Thyme, Jelke, Chris, Jelte, Jelmer, Luuk, Berend en Sil. Het is duidelijk te zien dat iedereen er zin in heeft, want er wordt fanatiek verdedigd en bij het overspelen wordt goed gekeken wie er vrij staat. Haye op keep, dat was vandaag geen drukke baan. Op een mooie voorzet van Jelmer kan Jesse scoren. Door het goede spel staan de Stormvogels al vlot op 0 – 1 voor. In de minuten daarna zijn er veel van zulke prachtige acties, Sil kijkt goed waar de bal heen moet. Het duurt even tot er daadwerkelijk gescoord wordt. Dan maakt Berend er 0 – 2 van. Niet veel later lukte het Easterlittens om te scoren, een van de weinge keren dat ze op onze helft door konden dringen. Na de rust gaat het op dezelfde voet door. De Stormvogels zoeken goed hun de vrije mannen op, Chris weet ze goed aan te spelen. Het lukt sneller om te scoren. Haye en Berend scoren een keer en Jesse zelfs twee keer.
Maar ook Easterlittens kwam een paar keer gevaarlijk uit, waarbij ze konden scoren. Maar de sterke verdediging van Jelke, Jelte en Luuk maakte het de tegenstander erg moeilijk om meer te scoren. Een mooie actie van keeper Thyme voorkwam een derde goal.
Om te winnen met 2-6 is mooi, maar de mannen mogen vooral trots zijn op hun goede spel! Niemand uitgezonderd.
Groet Tijmen

JO13-1
Bekerwedstrijd tegen Zeerobben verplaatst naar 13 september

JO14-1
Zaterdag j.l. stond de eerste bekerwedstrijd uit tegen Sneek ZW JO14-1 op het programma. Na de aftrap begon ons nieuwe team boven verwachting lekker te voetballen . Iedereen moet nog even aan elkaar wennen . Maar het resulteerde al snel in de 0-1 voorsprong . Maar al snel kwam Sneek langs zij met de 1-1 , na 20 min voetbal zag ik duidelijk dat ons team de conditie nog lang niet heeft en lieten te veel lopen . Dan krijgen we een ruststand van 5-2 😅 de 2e helft gingen we er weer plat voor maar mocht niet baten . Hoe langer het duurde hoe grimmiger alles werd tussen de teams en dat resulteerde al snel in ruzie en niet al te leuke uitingen 🤔 . De wedstrijd werd verloren met 9-3 . Jammer maar helaas . Groet Gosse

JO17-1

De JO17 heeft dit seizoen enkele nieuwe spelers. Martijn Henstra kwam van Zeerobben, Verder werd dit team aangevuld met JO14 spelers van vorig seizoen. Waarvan de jonkies Sander en Thomas het dit seizoen ook gaan proberen in de JO17. en dan zaterdag j.l.: De start was meteen schrikken, binnen 30 seconden op 1-0  achter. Gelukkig daarna door goed voetbal terugkomen. Het ging een tijdje gelijk op. 4-3 de rust in. Na de thee verder uitlopen naar 7-3. Na 2 kleine foutjes kwam Workum nog terug naar 7-5, maar dit deed ons geen pijn. Een mooie wedstijd met een hatrick van Menno J en een paar super reddingen van Sander. Top! Francis

JO19-1
Een goede wedstrijd tegen een fysiek sterke ploeg. Goed voetbal, maar pech met de afronding. Paal en lat stonden regelmatig in de weg. Een goal was verdiend geweest en een gelijkspel een mogelijkheid. Jammer, maar verder goed gespeeld.👍

O23
Bekerwedstrijd verplaatst naar 11 september!

It Twadde
“Uitgeschakeld na penalty’s”
It Twadde speelde een leuke wedstrijd. Het was even wennen om weer eens ‘voor het echie’ te spelen, maar het ging ons goed af. Verdiend op 1-0 voorsprong gekomen maar helaas konden we dat niet uitbreiden ondanks de mogelijkheden. Ongelukkig werd het 1-1. Zelfde beeld gold ook voor de 2e helft en na de 2-1 voorsprong hadden we het af moeten maken, maar dat lukte niet en dus kwam daar die 2-2. Na 90 minuten begon de penalty-loterij die helaas de verkeerde kant opviel, einde beker-avontuur en op naar volgende week en de start van de competitie. (PG)

7 september 2021