Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 18 september werden door o.a. de juniorenteams de laatste bekerwedstrijden gespeeld. Arum 1 en de JO13-1 haalden de volgende ronde. De JO14-1 net niet. De pupillenteams  speelden voor de competitie. Met daarbij de bijzondere wedstrijd tussen ons eigen JO11-1 en  JO11-2. Er waren door verschillende redenen ook enkele teams vrij!

It Twadde
De wedstrijd van It Twadde werd helaas vrijdag j.l. afgelast omdat de tegenstander Bolsward 6 zich terugtrok uit de competitie!

O23
Was de eerste competitieronde vrij!

JO19-1
Moest tegen een veel sterkere Deinum. Zij spelen ook een klasse hoger en werden beker poulewinnaar door in Arum met 8-1 te winnen. Hylke redde, via een zeer fraai doelpunt, de eer!

JO17-1
Voor de JO17-1 was er bij winst nog alle kans voor het halen van de volgende bekerronde. In Lemmer tegen ook een klasse hoger spelende CVVO ontbrak het onze JO17 aan inzet, een eerste vereistte in het voetbal, om nog potten te kunnen breken. Het werd uiteindelijk 5-1 voor de Lemsters.

JO14-1

Zo! De 3e bekerwedstrijd stond zaterdag de 18e op het programma! Na de 11-0 winst van vorige week was de hoop op het winnen van deze wedstrijd groot . We mochten in Leeuwarden spelen tegen 1e  klasser FVC JO14-1 . Alleen bij winst gaan we door naar de volgende ronde.  Eenmaal begonnen ging het mooi gelijk op, we zijn eigenlijk constant in balbezit, maar toch weet FVC met een counter de 1-0 binnen te tikken. Als snel reageren we terug met de 1-1 door prachtig voetbal van de mannen ! Net voor rust weet FVC er 2-1 van te maken . Na de beker limo en een kleine peptalk gaan we er weer vol voor maar komen toch op een 3-1 achterstand. Maar de boys blijven mooi voetballen en weten na de 3-2 ook snel de 3-3 er in te prikken 💪🏻💪🏻 tegen het eind van de pot ging het weer hard tegen hard . Mooi voetbal !! FVC maakt de 4-3 🤨 jammer ! Maar in de laatste minuut weten de mannen er toch nog 4-4 van te maken . Hard gestreden maar toch net niet genoeg voor ons . Alleen bij winst zouden we door gaan in de beker . Jammer maar helaas!! Op naar de Competitie 💪🏻 groet Gosse

JO13-1
De vooruitzichten waren perfect. Twee dikke overwinningen. Veel goals gescoord. En maar twee tegen. Ook Mulier had twee keer gewonnen, dus het zou een leuk potje kunnen worden.
De eerste helft was inderdaad niet de beste helft tot nu toe. Er was eigenlijk niemand die z’n niveau haalde. Nou ja, Harmen misschien. Hij maakte de 1-0 en 2-0. Door wat laks verdedigen werd het zomaar 2-1, waardoor het wat onrustig werd, maar al snel daarna werd het rust, toen konden de puntjes even op de i gezet worden.
De tweede helft een Arum wat we kennen. Veel feller en veel beter in de wedstrijd.
Een wederom foutloze Tim. Jan Bouke die de kapitein van de verdediging was. Jitse, Jurre  en Nynke baas op ‘t middenveld.
Een ‘dodelijke’ voorhoede, waarin we met Harmen en Jelmer twee makkelijk scorende buitenspelers hebben. Daley is nog een beetje zoekende, maar hij heeft altijd met twee tegenstanders te maken, maar dat komt helemaal goed. Al met al overduidelijk de sterkste in deze poule, 9 uit 3. 28 voor, en 3 tegen. Over naar de knock-outfase!!
Volgende weer begint de competitie. Thuis tegen Leovardia.
1-0 Harmen,2-0 Harmen, 3-1 Dion, 4-1 Jelmer, 5-1 Jitse, 6-1 Jelmer, 7-1 Jelmer, 8-1 Harmen.

JO11-1 en JO11-2
Werd een zogenaamde “walkover” voor de JO11-1. 17-0 werd het in Achlum!
Afgelopen zaterdag stond er veel publiek langs de lijn, dus wellicht is het een bekend verhaal, maar jullie hebben nog een verhaal tegoed hoe de coaches de wedstrijd hebben beleefd 🙂
Ondanks dat we de meeste Arumer spelers aardig kennen door de mixtoernooitjes van het afgelopen seizoen, is Arum als team een onbekende tegenstander.
Door de goede resultaten van onze afgelopen wedstrijden stappen de jongens vol goede moed het veld in. Direct vanaf de aftrap wordt er goed overgespeeld en al snel schiet Chris de eerste goal binnen. Er wordt ook na de goal goed vrijgelopen waardoor er veel ruimte is om te voetballen en ook te scoren. Zodra Arum de bal heeft en gevaarlijk dreigt te worden, schakelen de jongens van Stormvogels snel en verdedigen goed mee. Dit levert voor rust maar liefst 11 doelpunten op. Uiteindelijk een eindstand van 17-0! Deze wedstrijd laat zien dat goed overspelen meer doelpunten oplevert dan de bal zelf houden en alleen proberen door te breken. Prachtige samenwerking en goed voetbal gezien, zeker ook door de jongens die niet hebben gescoord! Groeten de coaches.

Na de wedstrijd werd er wel even een gezamelijke foto gemaakt!

JO09-1
Stipt 9 uur gingen we los met de 2e thuiswedstrijd tegen DFC (Dronryp Foarút combinatie) en foarút dat gingen ze na enkele minuten wist onze tegenstander op een 2-0 voorsprong te komen. Dat was even slikken maar na de time Out wist het team van Arum de doelman van dfc ook 2x te passeren. Jordy wist het eerste doelpunt van dit seizoen te realiseren super mooie dribbel en afronding over de rechtervleugel👍. Snel daarna wist Jilles via een schitterende actie het 2e doelpunt te maken 👍.
Net voor het fluitsignaal 3-2 achter. Door wat extra druk van Demi in de 2 helft wisten we de wedstrijd naar ons toe te trekken maar daar waar we vooruit voetballen vallen er in de achterhoede wat gaatjes daarvan wist de tegenstander te profiteren en wisten nog 2 doelpunten te maken, door een eigen doelpunt wisten we de wedstrijd te eindigen met een eindstand van 3 tegen 5.
Bedankt TOP gevoetbald.
Elmer en Riemer