Arum verliest niet alleen de wedstrijd…

Afgelopen zaterdag moest het eerste van v.v. Arum het in de eerste competitiewedstrijd sinds 3 oktober vorig jaar opnemen in en tegen Boornbergum. Na de goede resultaten in beker ging Arum vol vertrouwen de wedstrijd in, maar helaas liep het allemaal anders.

De eerste twee kansen waren nog voor Arum. Jort en Kevin mistten een vergelijkbare kans, beide moesten ze de bal in één keer nemen en mikten ze te hoog. Daarna was het Boornbergum wat de klok sloeg sloeg en moest Arum achteruit. Eerst mocht Arum nog van geluk spreken dat de scheidsrechter een honderd procent penalty over het hoofd zag, maar nog voor rust wist Boornbergum toch nog twee keer te scoren via de snelle spitsen die redelijk ongehinderd door konden lopen. Er moest na de rust wat gebeuren en Arum ging ook wel beter voetballen. Nadat ‘BT’ en Tim de paal hadden geraakt was het echter de spits van Boornbergum die verwoestend de 3-0 achter Jesse schoot. Invaller Tjeerd maakte na een mooie actie nog wel de 3-1.

Een zeer tegenvallende start voor Arum dus na deze terechte nederlaag, maar de grootste tegenvaller was het uitvallen van Kevin met een op het oog zware knieblessure. En zo stapelen de blessures zich op. Ook Jan Bauke is voorlopig uitgeschakeld met een knieblessure (wrs. meniscus). Kortom een pech start van het seizoen.
Veel tijd om te treuren is er niet, want zaterdag a.s. staat de derby tegen Mulier alweer op het programma. Deze derby wordt in Arum gespeeld om 14.45.

28 september 2021