Damesteam weet publiek in Arum te vermaken

De competitie is vrijdagavond los gebarsten, wat hebben we hier naar uitgekeken. Na lange periode van trainen, werd er vrijdag weer om de punten gespeeld. Na de teampresentatie , die is vastgelegd door onze verenigingsfotograaf Anneke Westra en dus binnenkort te bewonderen op onze vvArum website, kon de warming-up beginnen. Dit seizoen zijn er drie nieuwe speelsters te bewonderen op het veld, Linda met de nodige voetbal ervaring sinds lange tijd weer een wedstrijd in Arum en jawel spelend in het vvArum tenue. Voor Tjallie en Anke was het de eerste officiële wedstrijd.

Om 19:00 uur was het dan zover, het eerste fluitsignaal voor de aftrap tegen Harlingen, een inmiddels bekende tegenstander voor ons damesteam. Beginfase was Arum nog wat zoekende maar al snel wist Arum te scoren, wat een opluchting en de spanning leek daarmee verdwenen, mooie acties en goed samenspel was de ruststand van 4-0 werd de einduitslag 5-1. Aan de zijlijn aanwezig aantal jonge supporters om juf Tjallie aan te moedigen werden beloond, Tjallie was een van de doelpuntenmakers. Daarnaast wisten ook Ilona, Anne (2×) en Emmy te scoren. Als je traint als team op nemen van hoekschop en weet daar uit te scoren tijdens een wedstrijd is dat natuurlijk prachtig.

Nadat damesteam BlauwRood uit Bolsward gelijk had gespeeld 0-0 tegen Harlingen, was de laatste wedstrijd van deze avond Arum de tegenstander. In begin was het een gelijk opgaande wedstrijd, de kansen waren er om te scoren voor zowel BlauwRood als ook voor Arum. Goed keepende Baukje bleek lastig te passeren , waar wel Anne en Ilona wisten te scoren. Einduitslag werd 5-1, doelpuntenmakers Anne (3×) en Ilona (2×). Een mooie teamprestatie, goed veldspel met een aantal prachtige doelpunten , heeft ook deze wedstrijd het aanwezige publiek genoten van een enthousiast vvArum damesteam.

Een prachtige voetbalavond!

27 september 2021