Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag 25 september werden door o.a. de juniorenteams de eerste competitiewedstrijden gespeeld. Er waren door verschillende redenen ook enkele teams vrij! Hier de Whats-App verslagjes:

It Twadde
De wedstrijd van It Twadde werd helaas weer afgelast omdat de tegenstander AVC 3 helaas was verhinderd!

O23
Het “Jong” Arum/Stormvogels’64; O23 behaalde een eerste en historische overwinning in competitieverband, thuis tegen Heerenveense Boys JO23-2. De eerste helft hielden de teams elkaar nog prima in evenwicht; 0-0. Maar de tweede helft was duidelijk voor Arum/Stormvogels’64. Er werd sneller gecombineerd en de balans op het middenveld, door de uitblinkende Kevin, was prima in de tweede helft. Via een prachtige pass van Hylke werd Fedde in stelling gebracht. En hij rondde fraai af. En via Bernard, nieuwe speler bij Arum, werd het vlot daarna via een hard schot 2-0. De wedstrijd was gespeeld. En de O23 breidde de stand uit via Fedde naar 3-0  en 4-0. De vierde was een zeer fraai doelpunt en Fedde maakte daarmee zijn hattrick compleet.

JO19-1
Was vrij! Urk JO19-3 trok zich in een eerder stadium terug!

JO17-1
Was vrij! MKV JO17-2 trok zich in een eerder stadium terug!

JO14-1
In de beker won de JO14-1 al met 11-0 van Harlingen. Nu in de competitie werd er weer een grote overwinning bwehaald n.l.: 8-2

JO13-1
Eerste competitie wedstrijd. Thuis Leovardia. Geen idee wat ons te wachten stond.
Niet heel veel dus!
Leovardia kwam met 17 spelers(ters), maar had vanaf de eerste seconde niets te vertellen. 5-0 ruststand, en Tim heeft niet één bal gehad. Binnen een minuut was het al 1-0 door Harmen. De 2-0 was van Jurre , die hiermee ook z’n eerste doelpunt maakte.
In de rust bespraken we dat we gewoon zo door zouden, met als doel de dubbele cijfers. En dat lukte glansrijk. 16-1!!!
Dat ene tegendoelpunt was het enige smetje.
We waren in ieder geval veel te sterk voor Leovardia. Maar wel een prima begin van de competitie. Volgende week Makkum.
Inmiddels is dit team door de KNVB een klasse hoger ingedeeld! en speelt het komende zaterdag uit tegne Blauw Wit’34 te Leeuwarden!

JO11-1
Met een spannende pot voor de boeg op naar de Vierkantsdijk. Harlingen staat namenlijk op de tweede plek, één plaats onder ons in de competitie. De wedstrijd is nog maar net begonnen en het is direct te merken dat het lastiger zal worden dan vorige week. Van beide kanten wordt er goed gevoetbald en het gaat lang gelijk op. Het is even schrikken als de Harlingers de eerste goal maken. Gelukkig duurt het niet lang en maken we snel de gelijkmaker. Dit is het beeld de rest van de wedstrijd.  We staan zelfs even twee doelpunten achter. De tactiek om van een afstand op goal te schieten pakt goed uit en zo staan we vlak voor tijd 4-4 gelijk. Door te blijven proberen en goed over te spelen maken we in de laatste minuut de beslissende goal: 5-4. Gefeliciteerd mannen.
Groet, de choaches.

JO11-2
Zaterdag de thuiswedstrijd tegen Mulier. Wederom mogen we weer een nieuw lid verwelkomen. Daniek deed deze keer voor de eerste keer mee. Door een aantal afwezigen was dit ook mooi, want nu hadden we toch nog een wisselspeler. Nog even en de meiden hebben een straks een eigen team. In totaal nu 13 spelers, waarvan al 5 meiden! Gezellige boel.
Maar er moet ook nog gevoetbald worden, dus na de grote nederlaag van vorige week, gingen we vol goede moed los. Een paar mooie kansen over en weer, maar Mulier was toch iets sterker en speelden de bal iets beter rond.  Ze  kwamen dan ook verdiend met 0-2 voor. In de eerste Time-out iedereen weer even op scherp en dit resulteerde ook in een doelpunt voor Arum, door goed doorzetten was het Siard die zijn eerste doelpunt van het seizoen scoorde. We gingen de rust in met 1-3.
De tweede helft gaf hetzelfde beeld als de eerste helft. Hylke scoorde nog 2 maal, maar Mulier ook nog 3 keer. Einduitslag:3-6.
Groeten Anno

JO09-1
Na 2 thuiswedstrijden mocht de JO-9 eindelijk weer een keer uitvoetballen Berlikum stond op het lijstje, het was wel vroeg voor het team. aanvang 8.30 het dauw stond nog op het gras wel even wennen voor het team voetballen op echt gras, de ballen rollen dan net even anders waardoor onze tegenstander al snel op een 1-0 voorsprong wisten te komen.
Kort daarna wist Jordy de gelijkmaker te maken hierdoor zag je het zelfvertrouwen in het team stijgen . Door een strakke steekbal van Ewald wist Jeen het 2e doelpunt voor Arum te verzilveren. Berlikum was zoekende maar werden door de druk weggespeeld Jordy de 3e en voor Benja (de eerste in Jo-9) het 4e doelpunt op naam te zetten. net voor de rust wist Jordy nog een doelpunt te scoren. 1-5 gingen we de rust in, na wat drinken en een stukje chocolade voor de broodnodige energie klaar voor de 2e helft. Al snel wist Benja het 6e, Jeen de 7e En met echt een prachtig doelpunt wist jurre Louwsma de teller op 8 voor Arum te zetten. Om in de dubbele cijfers te eindigen wist de topscorer Jordy het 9e 10e doelpunt te realiseren. Moe maar voldaan en zeker goed voor het team.
Een welverdiende winst voor JO-9 👍.

29 september 2021