Rondje langs de velden…

Naast Arum 1 kwamen alleen de vier SJO Juniorenteams in actie op zaterdag 23 oktober j.l. Hier de verslagjes, de een wat langer dan de andere….

JO13-1
Niet geweldig spelen, toch drie punten!
Dat is de conclusie na zestig minuten voetballen.
Het begin was dramatisch. Tegenstander SJO Warga/WWS was vanaf de eerste minuut veel scherper. Gevolg, binnen zes minuten 0-2 achter.
Verdedigend zijn we er nog niet. Teveel ruimte geven, niet fel in de duels. Dan zijn we kwetsbaar.
Na de 0-2 herpakte we ons enigszins. Warga kreeg geen kansen meer, wij des te meer. Maar hij wilde er niet in!! Wordt het zo’n morgen!😳Rust.
Na een donderspeech van de soms iets te fanatieke coach, begonnen we vol goede moed aan de tweede helft.
Wederom eenrichtingsverkeer, maar nog steeds geen goals.
Uit een zeldzame uitval van Warga, kwam de bal via een kluts op de arm van Daley; strafschop 😟
Ondanks dat Tim er heel dichtbij zat, en de bal nog raakte, werd het toch 0-3. Maar het bracht de ploeg niet van slag. We bleven op zoek naar doelpunten. En eindelijk, de 1-3 werd gemaakt door alleskunner Nynke. Ze ‘krulde’ de bal prachtig in de verre hoek.
Toen was het tijd voor de debutant.😜 Geen idee wat we konden verwachten, dus maar linksvoor. Nou, dat pakte wel aardig uit!😏
Onze debutant was, met behulp van z’n maten, verantwoordelijk voor de 2-3 en de 3-3. In ieder geval een punt!
Er restte ons nog een kleine tien minuten. De leiders waren het er in ieder geval over eens dat het niet bij 3-3 zou blijven.
En ook deze keer viel het kwartje onze kant op. Rudmer maakte uit de kluts 4-3!!🎉 Toch nog drie punten.
Op karakter gewonnen, en dat is grote klasse mannen. (en Nynke uiteraard) Volgende week weer thuis. Suameer.

JO14-1
Met inval-leider/coach Richard Velzen aan de lijn behaalde de JO14-1 weer een knappe overwinning in 2e klasse!  Tegen Zwaagwesteinde JO14-1 werd in Achlum met 5-0 gewonnen, door o.a. doelpunten van Rudmer, Dennis en Andrys. En met deze overwinning staat het stevig aan kop in de tussenstand! TOP!

JO17-1
Een “makkie”! Was het oordeel van de invalcoach over de uitwedstrijd tegen SJO DFC JO17-2. In Menaam op sportpark Schatzenburg werd namelijk dik gewonnen. Bij rust was het al 7-1 in het voordeel van de  Arumers/Kimswerders en 1 Harlinger. De coach zei in de rust dat je meestal minder goals maakt na de rust. En hij had gelijk.
De tweede helft werd 6-1. Dus in totaal 13-2 overwinning. Hoewel dit de tweede competitiewedstrijd was dit seizoen voor de JO17-1, andere twee wedstrijden gingen niet door i.v.m. terugtrekking tegenstanders. Is het wel duidelijk dat dit team duidelijk een treedje hoger kan spelen. Aldus de invalcoach. Bij de 13 goals zaten een aantal fraaie afstandschoten van o.a. Rinnert en Roy. De kracht van deze wedstrijd was overigens dat we bleven voetballen als team. een compliment!

JO19-1
Verslag van de wedstrijd van de JO19-1 van afgelopen zaterdag uit tegen IJ.V.C. JO19-1 geschreven door de altijd positieve coach:
Een wedstrijd om gauw te vergeten.🙈

In een kort onderhoud na deze wedstrijd tussen bestuur en verantwoordelijke coach, kwam het bestuur met een korte verklaring: “We hebben nog steeds het volste vertrouwen in hem als coach” . Voor komende zaterdag is hij qua resultaat nu al heel postief, aldus een bestuurslid.
Na de wedstrijd werd onze JO19-1 coach, niet zoals Ronald Koeman opgewacht door zijn eigen supporters. Maar werd hij opgewacht (lees opgevangen) door zijn eigen vrouw. Kijk! Zo kan het ook.

De JO19-1 heeft overigens komende zaterdag vrij in verband met terugtrekken tegenstander!

25 oktober 2021