Rondje langs de velden…

Afgelopen zaterdag was er een inhaal/beker programma wat betreft de junioren/senioren teams. Voor de pupillenteams was er een gewone competitieronde. De JO14 en de O23 waren vrij. De overige teams kwamen wel in actie. Hier weer de verslagjes van de leiders/coaches:

JO09-1
Zaterdag j.l. stond er een uitwedstrijd tegen Mulier op het programma die je natuurlijk heel graag wilt winnen. De jongens liepen het veld op en zeiden (deze gaan we wel even winnen…) Dus dat moesten ze dan ook maar waar maken. Na een mooie actie van Jurre Dijkstra en Benja Reinsma kon Benja hem binnen schieten in de 2e minuut van de wedstrijd. En lekker begin van de wedstrijd. Kort daarna weer een actie van Jurre die 2e kon noteren en in verloop van de eerste helft de 3e en 4e ook op zijn naam kon schrijven!ruststand 1-4. Tijd voor limonade en een toespraak, Met als resultaat dat Jeen Nadema en Benja Reinsma en weer Jurre Dijkstra konden scoren. 2e helft kreeg Mulier wel een beetje meer kansen en profiteerden daarvan. Eindstand 3-8 winst voor Arum!! Goed gedaan toppers 💪🏼 Groet Elmer.

JO11-2
In een zeer spannende en mooie wedstrijd trok de JO11-2 met 8-5 toch aan het kortste eind in Oosterlittens. “We kregen vele kansen maar deze gingen er niet allemaal in, bij de tegenstander wel” was de conclusie van coach Geert Akkerman.

JO11-1
Zaterdag 13 november Deinum op visite. In aan aanwezigheid van de trainer Brent Jeeninga die tevens grotendeels het coach werk voor zijn rekening nam werd er goed gebald. Al heel snel kwamen we 2 – 0 voor te staan. Toen leek het even stil te staan en scoorde Deinum. Gelukkig herpakken de stormvogels zich en in de rust even de neusjes de goede kan op gezet en door. De tweede helft werd er heel goed over gespeeld en lang gespeeld waar mooi doelpunten uit voort kwamen.  Er werd goed samengewerkt. zowaar een echt team, fantastisch.  Uiteindelijk werd het 10 – 2 en hebben ze ruimschoots de overwinning behaald.En zo door naar volgende week.  Groet Tijmen Brent en Joris

JO13-1
Terechte uitslag! Dat is de conclusie na de wedstrijd van de jo13 tegen Sjo Rijperkerk/Suawoude. Een matige wedstrijd van de jo13, die uiteindelijk blij mochten zijn met het 3-3 gelijkspel.Zonder Frans, Harmen en Jurre, door verschillende oorzaken, waren we niet bij machte om de drie punten in Arum te houden.Doelpunten makers waren; Jitse, Jelmer en Rudmer.Beste man aan Arum kant was onmiskenbaar keeper Tim!!Volgende week weer in Arum. Dan is St. Jabik de tegenstander.

JO17-1
De jongens onder de 17 reisden af naar Garijp waar V. & V.’68 de tegenstander was. al in de eerste minuut scoorde Liam. en een grote uitslag leek in de maak. Maar….voetballend zit het wel goed in dit team. De effectiviteit ontbrak deze morgen. Het gaat soms wel eens te makkelijk. gelukkig maakte Rinnert toch nog de 2-0 voor rust. De tegenpartij kreeg nauwlijks kansen. Maar kreeg wel een penalty; 2-1. Maar vervolgens pakten de jongens het weer goed op. Kregen ook een penalty en Rinnert besliste de wedstrijd met 3-1. die score had eigenlijk veel hoger moeten zijn. Maar het zijn er wel weer drie punten. Zaterdag volgt dan de wedstrijd in deze competitie wanneer de jO17 op bezoek gaat bij koploper Beetgum. Dan zal er uit een ander vaatje moeten worden getapt.

JO19-1
Afgelopen zaterdag kwam, een van de betere ploegen van de competitie, QVC naar Arum. Met in het achterhoofd dat er 3 belangrijke spelers ontbraken (trouwens, elke speler is belangrijk!)…Zou het een moeilijke wedstrijd worden. Dit werd na 14 min ook wel duidelijk…toen keken wij al tegen 0-3 achterstand aan. De ploeg uit Stavoren was duidelijk het betere team. Maar na 20 min, werd Arum, mede door de goed spelende Hylke en Tieme, steeds beter. Er werden wat kansen gecreëerd , wat later uitmondde tot een doelpunt van Kevin 1-3. Vast besloten om de wedstrijd na de rust te kantelen, kwamen de jongens uit de kleedkamer.Maar al snel bleek dat dit niet haalbaar was. Eindstand : 1-5.

It Twadde
It Twadde speelde een belangrijke wedstrijd tegen de koploper SC Franeker. De bedoeling was duidelijk en dat was proberen te winnen zodat we de aansluiting zouden vinden met de top 3. Echter konden die ambities na 25 minuten alweer de ijskast in. We stonden toen namelijk al met 0-3 achter… Wat dan wel gebeurt is dat vanaf dat moment It Twadde laat zien dat het eigenlijk heel goed kan voetballen en het eigenlijk elke tegenstander lastig kan maken. Want It Twadde is daarna eigenlijk niet meer in de problemen geweest. Tijdens de rust elkaar NOG maar een keer de moed ingesproken, hopen dat we snel de 1-3 maken en misschien een gelijkspel. Na rust had It Twadde goed het overwicht en durfde het naar voren te spelen. Er werd meer risico genomen zonder zelf in de problemen te komen. Na een gemiste grote kans, maakte It Twadde verdiend de 1-3 door een goede opkomende actie van Ruurd (O23) die door Mike werd ingetikt. Vanaf dat moment werd het fysiek een zware strijd. Franeker moest aan de bak om de drie punten mee naar huis te nemen. It Twadde zette alles op alles en streed voor elke meter maar zoals regelmatig dit seizoen beloond het zichzelf niet met doelpunten. Dus helaas werd de topper met 1-3 verloren en is het aansluiting voorlopig kwijt. Maar It Twadde kan komende zaterdag weer een goede stap zetten in de derby tegen Mulier.

16 november 2021