De nieuwe coronamaatregelen (specifiek)

Omdat er toch nog een aantal onduidelijkheden zijn omtrent de nieuwe
coronamaatregelen, die per 13 november 18.00 uur zijn ingegaan, hier een specifieke opsomming van de nieuwe maatregelen die gelden voor sportpark De Bining te Arum en het voetbalveld/accommodatie te Achlum.

Voetballen
De senioren en jeugdspelers van de v.v. Arum & Stormvogels’64, kunnen dus blijven voetballen en dat geldt voor zowel trainingen en wedstrijden.

Publiek is niet toegestaan
Zowel bij trainingen als bij wedstrijden mag geen publiek op sportpark De Bining en op voetbalveld te Achlum aanwezig zijn.
Hierbij geldt een uitzondering voor alle vrijwilligers/professionals die functioneel aanwezig dienen te zijn bij de wedstrijden en trainingen, zoals Wedstrijdcoördinators, scheidsrechters, trainers, coaches, leiders, kantinepersoneel, CTB checkers en strikt noodzakelijke rij-ouders.

Kantine
Naar aanleiding van de nieuwe maatregelen is besloten in samenspraak met de Sportstichting Arum de kantine De Bining voorlopig gesloten zal zijn op doordeweekse avonden (maandag tot en met vrijdag). Op zaterdag is de kantine gewoon open (tot 1,5 uur na de laatste wedstrijd)
Voor toegang tot de kleedkamers, kantine en terras is voor iedereen van 18 jaar en ouder een geldig coronatoegangsbewijs (CTB) nodig.
Een vaste zitplaats is verplicht voor alle bezoekers van de kantine en het terras.

Dus: de kantine is alleen toegankelijk voor spelers, trainers, begeleiders en vrijwilligers in functie en niet voor publiek.

De volgende basisregels blijven natuurlijk van kracht
Heb je klachten?
Kom dan niet te trainen en een wedstrijd te spelen maar laat je testen.
Geen klachten: was regelmatig je handen en houd voor en na het voetballen anderhalve meter afstand.

Het bestuur van de v.v. Arum

18 november 2021