Rondje langs de velden…

Het zal de komende weken wel vaker voorkomen dat er een aantal wedstrijden niet doorgaan wegens corona/quarantaine. Afgelopen zaterdag 20 november werden hierdoor de wedstrijden van de JO11-2, JO13-1, JO14-1 en JO19-1 verplaatst of afgelast. Het 35+ toernooi van vrijdag 19 november werd verplaatst naar 10 december. En de tegenstander van de O23 meldde zich af wegens te weinig spelers. Dus speelden De Dames (afgelopen vrijdag 19 november) wel, zie item op deze site. Arum 1 speelde tegen Hielpen, verslag hiervan komt nog op deze site. En daarom in deze editie van Rondje langs de velden…een verslagje van de JO09-1, JO11-1, JO17-1 en It Twadde

JO09-1
Moest officieel tegen Tzum, naar er zijn door de bond afgelopen maar liefst drie teams uit de competitie gehaald. En dus moest de JO09-1 uit tegen SWZ JO09-3. Die deze week aan de competitie was toegevoegd….

Uitwedstrijd tegen Sneek Wit Zwart. De jongens uit Sneek waren de eerste helft te sterk voor ons. En gingen met de rust 0-6 de box in. Werk aan de winkel in de tweede helft! En met al snel resultaat Jeen Nadema met een lang afstand schot in de rechterhoek 1-6 en kort daarna Jurre Dijkstra ook met een lang afstandsschot 2-6. Met nog een paar minuten te voetballen.. handsbal van  van Sneek Jurre Dijkstra neemt de vrije trap bij de 16m. En schiet hem perfect binnen 3-6 en net voor het fluitsignaal kon Jurre Louwsma er ook nog even snel één in prikken, met een mooie snelle dribbel over de zijlijn kon Jurre hem moeiteloos binnen schieten! Maar dankzij alle goede reddingen konden we dankzij onze keeper Guus Heslinga onder de 10 blijven 😉 Eindstand 4-9. Groet Elmer.

JO11-1
Het is zaterdag 20 november, dus vroeg op weg naar Blauw Wit in Leeuwarden.De Leeuwarders starten goed en weten al snel twee doelpunten te maken. Wij hebben wat moeite om in het spel te komen maar toch lukt het om na een paar goede aanvallen te scoren. Blauw Wit laat de koppies niet hangen door die goals en scoort ook nog twee keer. Na de rust gaat het spel gelijk op en zijn wij de eersten die weten te scoren. We spelen nog beter dan de eerste helft en toch kunnen we niet voorkomen dat de punten in Leeuwarden blijven. De eindstand is 7-3.

JO17-1
Zaterdagmorgen 20 nov. moesten we aantreden tegen vv Beetgum, de koploper van onze competitie.We waren niet helemaal compleet…Maar gelukkig konden we 2 spelers lenen…Na een iets wat rustige warming up begonnen we aan de wedstrijd. De eerste minuten leek het ook echt dat de koploper ons het moeilijk ging maken. Er moest een fantastische redding van Sander aan te pas komen om een doelpunt van Beetgum te voorkomen. We hadden zelf ook al drie knappe aanvallen waar we onszelf niet beloonden. Na 2 wissels veranderde het spelbeeld compleet en kregen we de wedstrijd onder controle…Wat al resulteerde in de 1-0 van Rinnert. En kregen we ook nog 2 dikke kansen op 2-0 en 3-0 maar hun keeper redde ook goed. Maar toch voor rust maakten we de 2de en gingen we met een mooie voorsprong de rust in…2-0.In de rust hebben we nog flink aangekaart dat we door moesten gaan en snel de 3-0 moesten maken….Dit gebeurde ook via een flitsende aanval over links kon Menno V de 3de maken…Deze klap kwam Beetgum niet meer te boven en konden we snel uitlopen naar 8-0….via Rinnert, Jildert, Menno V en de mooiste van de dag van de schoen van Hylke…Beetgum mocht nog de eer redden met een doelpunt…Een mooie 8-1 uitslag…en een prachtige wedstrijd…De ploeg speelde zijn beste wedstrijd van het seizoen..
It Twadde
It Twadde begon de wedstrijd tegen Mulier met een doelstelling. Met de rust nog in de wedstrijd zitten en dan het liefst zonder tegen-doelpunten. Helaas lukte dat maar half. Want na 7 minuten stond het al 1-1. We kwamen al meteen in de 1e minuut op voorsprong door een benutte strafschop van Fedde. Vervolgens werd geheel verrassend de 1-1 door Mulier gescoord waarna het heel lang spannend bleef terwijl beide ploegen niet veel kansen weggaven of creëerden.Na de rust gingen beide ploegen op zoek naar een voorsprong. Mulier slaagde hier in door tijdens een hoekschop dermate veel verwarring te zaaien dat ze de 1-2 scoorde. Hierna moest It Twadde op zoek naar de gelijkmaker maar kon het aanvallend minder brengen dan normaal. De spaarzame kansen die er waren wilde er gewoon niet in.Tot overmaat van ramp kreeg It Twadde ook nog een strafschop tegen. Deze werd echter gestopt door Nick. Achteraf was de discussie of deze strafschop nou zo slecht was ingeschoten of dat er goed werd gekeept. Gelukkig voor It Twadde bleef het 1-2 en kon het blijven hopen op de 2-2. Echter was 90 minuten te kort om de gelijkmaker te maken en werd het 1-2 in voordeel van Mulier.Aanstaande zaterdag revanche uit tegen ONS Sneek.

21 november 2021