Arum thuis nog ongeslagen.

Arum is thuis in de competitie nog altijd ongeslagen. Afgelopen zaterdag 20 november j.l. werd er gewonnen van Hielpen, dat de laatste wedstrijden ook wat punten begon te pakken en voor deze wedstrijd maar één puntje achter Arum stond.

Deze wedstrijd kwam Arum een oude bekende tegen, namelijk oud-trainer Kerst Heida die in zijn Arum tijd vaak de lange bal speelde en dat nu ook bij Hielpen deed. De eerste helft was overduidelijk voor Arum. De verdedigers en middenvelders kregen alle tijd en ruimte om de zijkanten en spits BT te zoeken. Hier kwamen aardig wat kansen uit waar Arum niet uit scoorde. Hielpen, dat op het randje speelde en af en toe er ook overheen zette hier één dikke kans tegenover, maar de middenvelder van Hielpen kopte hem over het vangnet.

Waar Arum de eerste helft niet kon scoren was het in de tweede helft meteen raak. Wessel die de aanval zelf opzette kreeg de bal terug van Dirk Henk, nam aan met de borst en scoorde met een fantastische omhaal in de linkerbovenhoek. Een wereldgoal! Hierna ging het allemaal wel wat moeizamer, Arum bleef iets sterker tot aan de 70e minuut, maar echte kansen kwamen er niet meer. Nu was het Hielpen dat twee grote kansen kreeg, maar Jesse wist één op één te redden en er werd op de lat gekopt. Hielpen bleef meer de aanval zoeken, alleen werd niet echt gevaarlijk meer. Arum kreeg zo meer ruimte en in de 90e minuut besliste BT de wedstrijd: Hielpen kreeg voordeel, Jeroen onderschepte de bal meteen en legde breed op BT die de bal binnen punterde. Voor de aftrap na de 2-0 kreeg Nico nog een tik in het gezicht en ontstond er nog een klein opstootje, waarna de scheidsrechter maar besloot af te fluiten.

Een verdiende overwinning voor Arum, dat de wedstrijd voor rust eigenlijk al had moeten beslissen. Volgende week speelt Arum een uitwedstrijd tegen UDIROS uit Nieuwehorne. Aanvang: 15.00.

Media
Omdat er afgelopen zaterdag 20 november geen publiek mocht komen bij de thuiswedstrijd van Arum 1 was de wedstrijd via een livestream op de Facebook pagina van de v.v. Arum te volgen. (De secretaresse Reino, zie foto, was de gehele middag druk bezig om alles zo goed mogelijk te filmen)
De al eerder genoemde wereldgoal van Wessel is o.a. terug te zien op de Facebook pagina van Nick;
Ook was “Miedema Media” erbij voor weer een aantal mooie foto’s van de wedstrijd. Te zien via Willem Rienk zijn Facebook pagina,
klik hier: https://www.facebook.com/willemrienk.miedema

Voor het verslag “door de zogenaamde Hielpen-bril” klik hier:

22 november 2021