Arum wint na spektakelstuk van UDIROS.

Afgelopen zaterdag mocht Arum afreizen naar Nieuwehorne, waar het mooie complex van UDIROS staat. Helaas ook weer zonder publiek en een gesloten kantine, maar het is niet anders.

De wedstrijd begon goed voor Arum, na een paar kleine speldenprikjes was het Dani die na een kwartier de bal vanuit een moeilijke hoek in de lange kruising schoot. Vlak daarna brak de slechtste periode van de wedstrijd voor Arum aan, was het UDIROS dat hiervan profiteerde en twee keer wist te scoren. Arum pakte de draad weer op, werd weer de betere ploeg en was vooral gevaarlijk via Dani. Hij maakte ook de 2-2 na goed doorzetten en versierde de penalty die BT wist te benutten. Zo ging Arum met een verdiende 2-3 voorsprong rusten en dat leek Dani een goed moment om zijn jeugdheld Oebele Schokker om zijn shirt te vragen, helaas gaf hij hier geen gehoor aan.

Ook de tweede helft was Arum de betere ploeg en had het binnen tien minuten een veilige marge van drie te pakken. Weer was het Dani die twee keer wist te scoren nadat hij zijn directe tegenstander te snel af was. Niet alleen voor Dani was het een unieke middag, maar zeker ook voor Dirk Henk die de 2-6 mocht maken, zijn eerste goal voor Arum 1! Het was nog niet afgelopen en Arum wist zelfs nog een zevende goal te maken, weer via Dani, zijn 5e(!) van de middag. UDIROS wist er ook nog twee te maken en zo eindigde deze wedstrijd met een bizarre 4-7 eindstand.

Een dik verdiende overwinning voor Arum dat bijna de hele wedstrijd de betere was aan de hand van Dani, die deze middag een constante plaag was voor zijn directe tegenstander. Ook moet nog even vermeld worden dat BT deze middag vier assist wist te geven. Hopelijk mogen we de wedstrijden tot aan de winterstop nog uitspelen en als dat mag is de eerstvolgende wedstrijd aankomende zaterdag thuis tegen Woudsend. Aanvang: 14.15 uur
29 november 2021