Rondje langs de velden…

Ook deze zaterdag (5-2) weer een aantal afgelastingen wat betreft corona. Ook waren de velden niet al te best her en der. In Arum kon wel gespeeld worden. En dat is ook wel eens anders geweest. Dus dat is positief! De JO17-1, JO13-1 en de JO07-1 werden afgelast. De wedstrijd van de JO19-1 was vorige week al verplaatst. De andere teams kwamen wel in actie. Hier weer de WhatsApp verslagjes:

JO09
Thuis wedstrijd tegen Makkum. Aanvang 9.00uur. Na een warming-up waren we warm om goed aan de wedstrijd te beginnen. Makkum begon in de eerste paar minuten heel sterk aan de wedstrijd en kwam daarmee al snel met 2 tegen 0 voor te staan.. maar even later kwam Jurre Louwsma met een mooie dribbel en een hard afstand schot toch een doelpunt maken en kregen we weer een beetje vertrouwen dat er meer in zit.. Maar helaas kregen we in de 2e helft nog een paar goals om de oren. En kreeg Arum niet meer de kans om er nog even 1 in te prikken. Eindstand 1-6. Op naar volgende week en hopen dat 3 punten voor ons zijn.

JO11-2
Arum – Bolsward
Daar waren we weer. Eindelijk weer eens een echt officieel potje voetballen! De eerste wedstrijd na de winterstop is weer een feit😁. Thuis tegen Bolsward JO11-3, geen onbekende voor ons. Vaak spelen we een leuke pot tegen deze tegenstander en dat was zaterdag weer het geval. Veel kansen aan beide zeiden, maar de bal mocht er niet altijd in. Met de rust stonden we 3-0 voor, waarvan twee doelpunten door leuk samenspel. In de tweede helft werd het toch weer even spannend, Bolsward kwam op 3-2. Het kon nog alle kanten op. Maar Hylke schoot de bal in de laatste minuten nog over de keeper, waardoor het 4-2 werd en de winst binnen was. Volgende week een uitwedstrijd tegen Workum.
Groet Anno

JO11-1
Moest thuis tegen Makkum met 3-8 het onderspit delven!

JO14-1
De JO14 speelde hun eerste wedstrijd uit tegen Heeg. We schoten prima uit de startblokken de eerste de beste aanval na 2 minuten ging er gelijk in een prima begin dus. Daarna bleven we goed spelen tot de rust en konden de voorsprong uit bouwen tot een prima ruststand van 0-4.Na rust waren we niet goed bij de les en binnen 10 minuten kwam Heeg prima terug tot 2-4.De wind speelde hier een grote rol in, Heeg had daar de eerste helft ook flink last van.Daarna gingen de jongens weer wat beter voetballen met een paar mooie aanvallen waar nog 1 doelpunt uitviel en de eindstand op 2-5 kwam.

O23
Drachtster Boys is altijd een leuke tegenstander voor onze O23. Vaak doelpuntrijk. Voor de winterstop werd het al eens 5-6 en 7-6. De ploeg uit Drachten is qua voetbal de bovenliggende partij. Maar wij krijgen, door ons spel, altijd kansen. Aan onze kant vele invallers uit de JO19. Maar die spelers deden het prima. en het werd weer een heerlijke pot. Met eigenlijk de grootste kans voor ons. Maar Bernard schoot de penalty hoog over. Aan de andere kant viel wel de goal. En dat was een fraaie van de aanvoerder van D.B. Maar we kwamen terug en nu wel via Bernard werd het 1-1. dit was ook de ruststand. Na de rust ging het redelijk gelijk op. Hoewel D.B. het eerste gedeelte van de tweede helft het meest op zoek was naar een goal. Deze kwam ook, na een dubieuze wissel van onze O23 coach, werd het 1-2. Echter het laatste kwartier was voor ons. We kwamen via talent Rinnert na een hoekschop op 2-2. En daarna kregen wij de kansen om de wedstrijd te winnen. In de allerlaatste minuut was de prima spelende Martijn nog heel dicht bij de overwinning. Maar zijn kopbal belandde in de handen van de keeper. Bij deze laatste actie kwam een D.B. speler helaas zo ongelukkig terecht dat zijn knieschijf van zijn plek schoof. Uiteindelijk zorgde het adequaat reagerende ambulance personeel ervoor dat deze knieschijf weer terug schoot. en na omstandigheden gaat het nu gelukkig weer goed met deze speler! een sneu slot van deze toch weer leuke wedstrijd die in 2-2 eindigde!

It Twadde
It Twadde hervatte de competitie met een thuiswedstrijd tegen het 7e van BlauwWit’34. Kijkend naar de uitslag van de vorige keer (4-4) zou het wel weer eens doelpuntrijke wedstrijd kunnen worden.
Vol goede moed begon It Twadde aan de wedstrijd en kwam het zelfs op een 1-0 voorsprong door een actie van Wessel. Alleen had het It Twadde toen vooral pech en keek het met de rust tegen een 1-3 achterstand aan (drie keer 1-op-1 na een lange bal). Het had zelfs 1-4 kunnen staan als BlauwWit’34 haar strafschop had benut, deze werd overigens met behulp van de lat en een goede redding (tijdens de rebound) van Nick voorkomen. Kortom nog enigszins in de wedstrijd want It Twadde is vaker met een grote achterstand de rust in gegaan.
In de tweede helft zette It Twadde meer druk naar voren en was het op zoek naar een eventuele aansluiting. Al snel kreeg het een strafschop mee na ‘discutabel’ hands. Deze werd benut door Tim en dit was het startschot om op zoek te gaan naar de gelijkmaker en dat lukte na een mooi opgezette aanval en een goede voorzet van Johan Kingma (op de brommer) kon Willem de gelijkmaker binnenlopen.
Het bleef toen, met nog ongeveer 20 minuten spelen, lang spannend en was de kans groot dat er een punt gepakt ging worden waar het gedurende de eerste helft niet naar uit zag. Echter was daar iets met een zondagsschot, een beetje wind en iets met twee meter te ver naar voren en was daar alsnog de 3-4 voor BlauwWit’34 in de 87e minuut en pakte alsnog de volle buit.
Maar wederom weer inzet getoond in de tweede helft en iets meer vertrouwen in het belangrijke duel tegen Mulier volgende week.

7 februari 2022