Arum 1 naar “It Oare Oranje”

Komende zaterdag 5 maart a.s. speelt Arum 1 de uitwedstrijd tegen v.v. Irnsum uit Jirnsum.  Voor Arum 1 is dit misschien wel het cruciaalste duel tot nu toe. Daar wordt eigenlijk mee bedoelt dat de “oranje hemden” van de v.v. Irnsum waarschijnlijk de juiste graadmeter is wat betreft de teams die strijden om de nacompetitie plaatsen. En daarbij de eventuele promotie kunnen afdwingen. Irnsum heeft drie seizoenen (kwam uit de 4e klasse zondag) terug de overstap gemaakt van het zondag naar het zaterdag voetbal. Maar door de corona heeft het nog niet de kans gekregen om eventueel te promoveren. En dat staat voor dit seizoen wel op het programma.
Voor Arum 1 is Irnsum een grote onbekende. Een enkele supporter (en dan zeker een 70-plusser) van de v.v. Arum heeft misschien ooit nog tegen Irnsum 1 gespeeld. Dat was in de tijd dat Arum ook nog op zondag speelde. En dan gaan we terug naar de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw.
Maar nu dus een strijd op de zaterdagmiddag tussen Irnsum 1, “it oare oranje” wat ook wel hun bijnaam is, en de trots van de v.v. Arum in Jirnsum. Aanvang 14.30 uur!
Naast dat dus beide clubs begonnen zijn als een zondagclub en beide in de jaren 30 van de vorige eeuw haar levenslicht zagen is er nog een grote overeenkomst. Ze spelen namelijk beide op een sportpark met dezelfde naam n.l.: “De Bining”

2 maart 2022